Caloriile și conținutul mâncării, afișate obligatoriu în restaurante 

Acest lucru este prevăzut în ordinul ANPC, semnat de către Horia Georgescu.

 Consumatorii vor trebui să fie informați cu privire la produsele finite sau mâncărurile preparate oferite spre comercializare, pentru consumul pe loc sau la domiciliu, de către unitățile de restaurație colectivă, potrivit stiripesurse.ro.

Potrivit Ordinului ANPC, devine obligatorie indicarea informațiilor privitoare la tipul și cantitatea ingredientelor care depășesc mai mult de 20 g în cadrul produsului finit sau al mâncării furnizate de unitățile de alimentație publică

„Când cumperi un produs ambalat, găsești toate detaliile legate de cantități și ingrediente pe ambalajul acestuia. Dacă, în schimb, ajungi la orice formă de alimentație publică, fie că vorbim despre restaurant, fie că vorbim despre fast-food, șansa de a afla ce mănânci este la mâna operatorului economic. Avem dreptul să știm ce și cât mâncăm și dacă pretinsul gust natural nu cumva vine din aditivi. Inițiativa acestui ordin aparține consumatorilor, pe care i-am ascultat, și a fost dezvoltată la nivelul Autorității. Consider că nu despre curajul de a semna vorbim, ci despre responsabilitatea față de consumatori”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Astfel, trebuie afișate informații privind declarația nutrițională și a aditivilor utilizați, astfel încât acestea să fie disponibile și accesibile direct la locul de desfacere sau oferire a acestor produse

În cazul comercializării la distanță, acestea trebuie să fie disponibile consumatorului înainte de finalizarea comenzii.  Astfel, trebuie să respecte prevederile europene, în privința declarației nutriționale și a afișării valorii energetice și a cantităților de grăsimi, de acizi grași saturați, de zaharuri și de sare.

Informațiile trebuie să fie înscrise într-un loc vizibil, ușor accesibil, lizibil, de neșters și nu trebuie să fie ascunse de alte materiale scrise sau fotografice, lângă produs, pe un panou sau pe lista meniu. Dacă preparatele furnizate de unitățile de restaurație colective sunt oferite spre vânzare în mai multe locuri diferite, în cadrul aceleiași unități, informațiile referitoare la ingrediente trebuie prezentate consumatorului în fiecare dintre aceste locuri.

. În cazul preparatelor expuse spre vânzare prin intermediul unei tehnici de comunicare la distanță, informațiile trebuie să figureaze pe suportul de vânzare la distanță, pe eticheta de preț sau pe ambalajul de transport, precum și în orice material publicitar.

Avertisment pentru turiştii care vor să ajungă la Bâlea Lac