Canal Dunare Bucuresti
Canal Dunare Bucuresti Sursa foto : stirileprotv

Ministerul Transporturilor a anunțat primele detalii legate de construirea Canalului Dunăre – București. Contractul pentru studiul de fezabilitate pentru Canalul Dunăre – București ar urma să fie semnat anul viitor, a transmis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Început în 1980, canalul București – Dunăre – Marea Neagră a fost realizat în proporție de 80% până în 2011 după care a fost lăsat de izbeliște. Acum, autoritățile au aprobat refacerea studiului de fezabilitate pentru obținerea finanțării europene. Conform proiectului, Bucureștiul ar putea avea două porturi, 1 decembrie și Glina ceea ce înseamnă croaziere din Capitală până în Delta Dunării, dar și până la Belgrad, Budapesta, Viena sau Regensburg. Studiul arată că cel puțin 10 mii de turiști ar folosi aceste rute, cu o medie de consum de 300 de euro de persoană.

Statul român intenționează să reia acest proiect care ar permite navelor fluviale să transporte mărfuri spre și dinspre București, ceea ce ar transforma Capitala României într-un important nod logistic naval, a declarat ministrul Transporturilor.

„Deși lucrările la Canalul București-Dunăre (începute în 1986) au intrat în conservare în 1989, proiectul nu trebuie lăsat să se degradeze iremediabil. ”, a avertizat Sorin Grindeanu. Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile (CNACN) Constanța a primit două oferte la licitația pentru reactualizarea studiului de fezabilitate necesar amenajării râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație, Canalul Dunăre – București, început înainte de 1989, potrivit romaniatv.net.

Două companii au depus oferte până la termenul limită, 13 octombrie 2022, respectiv TPF Inginerie SRL și Aqua Prociv Proiect SRL.

Valoarea estimată a contractului este de șase milioane de lei, durata fiind de 11 luni, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene, prin intermediul Programului Operațional Infrastructură Mare – POIM. Sorin Grindeanu a mai anunțat sancțiuni extrem de dure ce vor fi aplicate firmelor care exploatează balast în zonă. În urma sesizărilor unor cetățeni, s-au dispus mai multe controale pe traseul proiectului Canalului navigabil București – Dunăre, fiind aplicate amenzi de peste jumătate de milion de lei și fiind aplicate 21 de sancțiuni firmelor care exploatează balast în zonă.

„Aviz firmelor dornice de câștiguri rapide pe seama comunităților mici și a proiectelor cu importanță strategică!”, a declarat ministrul Transporturilor.

Alocațiile de stat pentru copii, majorate de la 1 ianuarie cu rata inflației