Lucrările de construcţie a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila nu sunt terminate, cele de la drumurile de legătură fiind la un stadiu fizic de aproximativ 40% , deşi angajamentul antreprenorului a fost să dea în trafic podul împreună cu aproximativ 11 kilometri din drumurile de legătură la sfârşitul acestui an, transmite Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), potrivit digi24.ro.Cu mai puțin de 10 zile înainte de intrarea în iarnă și cu o lună până la 20 decembrie – termenul asumat, proiectul botezat „Golden Gate” de România înregistrează întârzieri atât la asfaltarea tablierului (niciun metru așternut de asfalt din cei 2 kilometri), cât și la drumurile de legătură, la doar 40% stadiu fizic.
Precizările CNAIR vin după ce, pe 15 noiembrie, Curtea de Apel București a acordat Asocierii Astaldi (Italia) – IHI Infrastructure (Japonia) o extensie de 193 de zile, răsturnând o decizie anterioară.
Potrivit CNAIR, constructorul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila şi-a luat angajamentul public de mai multe ori că până la finalul acestui an se va putea circula pe pod între judeţele Brăila şi Tulcea.
„Din păcate, ritmul de lucru şi mobilizarea lasă încă de dorit, ceea ce face că terminarea lucrărilor la acest obiectiv să fie în întârziere, deşi termenul contractual de finalizare era sfârşitul anului 2021. Precizăm că în acest moment nu sunt finalizate nici lucrările de construcţie a podului propriu-zis, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%. Menţionăm că angajamentul antreprenorului a fost să dea în trafic podul suspendat (inclusiv testarea şi echiparea) împreună cu aproximativ 11 km din drumurile de legătură la sfârşitul anului 2022”, se arată în comunicatul CNAIR.
Potrivit companiei, chiar cu extensia de timp de 193 de zile acordată pentru finalizarea lucrărilor prin decizia instanţei de apel, constructorul, Webuild, este în continuare în întârziere pe tot proiectul.
În plus, extensia, obţinută ca urmare a acţiunii în instanţă a Webuild SPA, se referă doar la o secţiune a obiectivului (partea de pod) şi nu la întregul contract, subliniază compania de drumuri.
CNAIR aşteaptă motivarea instanţei pentru a putea stabili exact ce presupune extensia de timp în cauză.”Situaţia litigiilor dintre CNAIR şi Webuild SPA în cadrul contractului Proiectare şi execuţie „Pod Suspendat peste Dunăre în zona Brăila” este următoarea, un număr total de 21 de dosare, 9 dintre aceste dosare fiind câştigate de CNAIR SA (5 câştigate în primă instanţă şi 4 definitiv), un dosar pierdut definitiv de CNAIR SA; în celelalte 11 dosare instanţele nu s-au pronunţat în sensul admiterii sau respingerii cererilor”, a mai comunicat CNAIR.
Pensiile vor crește cu 12,5%, a decis coaliția de guvernare