Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani va fi livrat săptămâna viitoare

Este un tren electric inter-regional produs de Alstom care a finalizat testele statice la fabrica din Katowice din Polonia

Tren electric
Tren electric sursa foto pixabay

Primul tren electric inter-regional din setul de 37 produse de Alstom a finalizat testele statice la fabrica din Katowice din Polonia, potrivit digi24.ro.

Trenul a fost pregătit pentru livrarea în ţară în cursul săptămânii viitoare. Acesta este şi primul tren cumpărat după 40 de ani de la achiziţia de către România a ultimului tren electric.

 „Primul tren electric RE-IR, din cadrul contractului semnat de ARF cu Alstom în 2022 pentru achiziţionarea a 37 de trenuri electrice destinate serviciilor de transport feroviar de călători de mediu şi lung parcurs, a finalizat testele statice la fabrica din Katowice. Toate unităţile au fost asamblate în trenul pregătit pentru livrarea către România săptămâna viitoare”, a declarat preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu.

Potrivit acestuia, în aceste zile se finalizează şi colantarea exterioară, pentru a putea începe pregătirea finală în vederea expedierii din fabrică. 

„Trenul ajunge la Bucureşti la începutul lunii decembrie. El va fi verificat în vederea livrării şi, ulterior, autorizării, în vederea punerii în circulaţie cu călători. Pentru verificări, se vor aloca trase (parcursuri) pe reţeaua publică, pentru că trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri”, a adăugat Ştefan Roşeanu. Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR) sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia).

Ele vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale ţării si vor facilita şi conexiunile inter-regionale.

Ele vor contribui la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată. Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani – Simeria, Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad, Cluj – Timişoara, Cluj – Suceava – Iaşi. 

Fiecare tren va avea șase vagoane, cu o capacitate de 350 de locuri și podea 100% coborâtă. Acestea vor asigura un acces cât mai facil pentru toate categoriile de pasageri. Pe fiecare parte a vagoanelor de mijloc se vor amplasa câte două uși de acces. Pentru vagoanele de capăt se va amplasa o ușă pentru accesul călătorilor pe fiecare parte a vagonului. Fermă de animale din județul Brăila, cuprinsă de flăcări