Unele companii s-au gândit la un cadou de Crăciun trimis prin curier, altele au decis să realizeze întâlniri virtuale sau ședințe on-line care pun accent pe sărbătorile de iarnă: Crăciunul anului 2020 este departe de a fi unul obișnuit, dar mulți angajatori se gândesc la starea psihică a angajaților.

Lucrăm de acasă, iar petrecerile de Crăciun din cadrul companiilor au fost amânate pentru anul viitor. De asemenea, activitățile cu tematica sărbătorilor de iarnă (un cadou simbolic, Secret Santa, mici petreceri la birou sau un simplu brad împodobit în interiorul companiei), toate acestea par de domeniul trecutului.

Dacă odinioară eram mai motivați în preajma sărbătorilor, pentru mulți dintre noi, telemunca înseamnă izolare și un concediu prelungit în care, totuși, lucrăm. Asociem concediul real cu un plan, cu o călătorie sau cu momentele petrecute alături de cei dragi. În ceea ce privește job-ul, deși există o echipă virtuală, aceasta nu ține loc colegilor reali sau socializării reale.

Părerea pshihologului Diana Teodorescu: angajatul e motivat de cadou

„Unele companii de IT s-au angajat să furnizeze cadourile de Crăciun, iar angajații și copiii lor să le primească în timp util, cel mai adesea folosind servicii de curierat. Sunt și companii mai mici, unde specialiști în HR sau spiridușii Moșului, ajutați de angajați, s-au asigurat să livreze personal acasă, purtând măști, respectând distanțarea socială, cadourile de Crăciun.

Cu ce au fost inlocuite petrecerile de Craciun ale corporatistilor. Workshop despre managementul stresului, cadoul pentru angajati

Toate aceste lucruri au efecte benefice atât asupra persoanei, a stării de bine a acesteia, cât și asupra productivității, că angajat al companiei. Să nu uităm că omul este o ființă eminamente socială, are nevoie să relaționeze, caută să își împlinească nevoile emoționale, prin urmare are nevoie să se simtă bine cu colegii de la locul de muncă. De la acest principiu a plecat ideea acestor activități. Evident, ele au și scop motivational, a declarat Diana Teodorescu.

Efectele adverse ale muncii de acasă sunt multiple: singurătate, depresie, lipsă de productivitate, imposibilitatea de a face un plan pentru sărbătorile de iarnă, lipsa socializării și lipsa echipei. Cu toate acestea, soluții există:

”Oamenii sunt motivați de recompensele de la final de an, cu prilejul sărbătorilor, dar cel mai mult contează interacțiunea dintre ei, contează spiritul de echipa, armonia de la locul de muncă, fie ea față în față sau online. Și atunci toate aceste activități cresc motivarea angajatului, starea de bine a acestuia și, implicit, angajamentul, productivitatea și, de ce nu, loialitatea față de compania respectivă”, a explicat Diana Teodorescu.

Citește și: Anul 2021: zilele libere pică în weekend

#News