Un subiect arhi-discutat zilele astea este cel al autostrăzii Unirii, pe care, premierul Ludovic Orban, o consideră necesară. Astfel, premierul spune că va face toate demersurile posibile pentru ca aceasta să fie finalizată, chiar și cu fonduri europene, dacă va fi necesar.
Altă autostradă ce a primit undă verde, cel puțin în teorie, sunt Pitești – Sibiu, însă și Centura Bucureștiului, pe care Orban le dorește finalizate în cel mai scurt timp, apelând, de asemenea, la fonduri europene.
”Nimeni nu poate ști azi câți bani vom avea pentru și care e lista proiectelor finanțate în viitorul buget UE. Pentru noi, autostrada Unirii, ca și centura București, ca și autostrada Sibiu – Pitești reprezintă o prioritate, e inclusă în Masterplan și vom susține finanțarea din fonduri Europene. Cred că avem argumente suficient de serioase pentru a obține finanțarea, ca și pentru autostrada Tg Mureș – Borș”, a răspuns Orban întrebat de ce guvernul pe care îl conduce nu a inclus Autostrada Unirii pe lista proiectelor din Programul operațional infrastructură mare.
Însă, iată că vin și păreri contradictorii, întrucât deputatul USR, Cătălin Drulă afirmă că autostrada Unirii nu ar fi, în realitate, cooptată în proiectul de Program Operațional pentru infrastructură mare al României pentru viitorul buget UE (2021 – 2027).