România a răspuns pozitiv solicitărilor Uniunii Europene și ale oficialităților de la Kiev și a acordat tot sprijinul posibil, oferind un culoar special de export pentru mărfurile din Ucraina, a declarat deputatul PSD, Alfred Laurențiu Mihai. Deputatul PSD a mai precizat că acuzațiile lansate de partea ucraineană sunt nefondate, România fiind membră a Uniunii Europene, deci obligată să respecte regulile care guvernează comunitatea europeană.
Soluția Comisiei Europene la blocajul exportului ucrainean de cereale: ”Coridoarele de solidaritate”
Nu putem însă încălca regulile europene și nici nu putem da prioritate navelor ucrainene în dauna navelor care asigură aprovizionarea populației și economiei României, a atenționat deputatul PSD. Ii asigurăm că încercăm să-i ajutăm, să le rezolvăm problemele, dar nu prin încălcarea regulilor europene și nici în dauna României, a cetățenilor români sau a economiei românești, a subliniat deputatul PSD. Închiderea Mării Negre pentru transportul maritim ucrainean a fost o lovitură dură pentru economia țării și nu numai. Împiedicarea exporturilor de produse agricole a dus la o creștere uriașă a prețurilor, nu numai în Europa, ci în întreaga lume, și la amenințarea foametei, a declarat deputatul PSD, Laurențiu Alfred Mihai, într-o postare pe Facebook.
Alfred Laurențiu Mihai: Situația amenință securitatea alimentară globală, fiind nevoie urgentă de stabilirea de rute logistice alternative folosind toate modurile de transport relevante.
Exportul grânelor din Ucraina și trimiterea lor acolo unde este nevoie, pentru a nu provoca dezechilibre pe planetă s-ar putea face doar prin România, Polonia și Slovacia, consideră deputatul PSD. Dar în prezent, la Vama Siret vagoanele așteaptă și 30 de zile, iar la Haleu circa 28. Pentru a face față acestei provocări, Guvernul României a venit cu două proiecte pentru a debloca traficul rutier și a facilita fluxul de mărfuri către port, a subliniat deputatul PSD.
Ce proiecte are Guvernul României
Pentru a face față acestei provocări, Guvernul României a venit cu două proiecte pentru a debloca traficul rutier și a facilita fluxul de mărfuri către port, a subliniat deputatul PSD.
„În primul rând, intenționează ca până la sfârșitul anului să repare 95 de linii de cale ferată care datează din epoca comunistă, blocate ani de zile de sute de vagoane ruginite. Constanța va folosi fonduri UE pentru un proiect de dragare pentru a îmbunătăți adânciimea danelor și intenționează să extindă capacitatea de operare prin adăugarea a 17 dane pe termen lung. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu va realiza licitații pentru lucrările de redeschidere a unei linii de cale ferată de cinci kilometri, la peste 200 de kilometri nord de Constanța. Linia respectivă ar face legătura între Giurgiuleștiul din Moldova, prins între România și Ucraina de Galați, pe Dunăre, în estul României. Pentru înființarea acestor coridoare de solidaritate, Comisia Europeană, împreună cu statele membre, a stabilit o serie de acțiuni pe termen scurt., cum ar fî suplimentarea navelor, a camioanelor, a materialului rulant de marfă, imbunătățirea conectivității UE-Ucraina pe termen mediu,”, a subliniat deputatul PSD, Laurențiu Alfred Mihai.
Senatorul Alfred Mihai Laurențiu a fost prezent la Iași, în cadrul unei importante ședințe plenare