Ore plătite puțin, stres și mult pesimism. Așa a ajuns turismul românesc. Și, dacă adăugăm și faptul că nu te prea poți distanța social, concluzia este departe de a fi una roz. Și încă un aspect: legea.

Despre lege discută și Virgil Vlad, unul dintre reprezentanții agențiilor revânzătoare și deținătorul agenției Ecoline Travel din Brașov:

”În primul rând, noi nu avem o legislație care să ne protejeze. Și din motivul asta, noi suntem cei care o pățesc primii. În cazul meu, la agenția de turism a avut parte de ceva rezervări încă de acum două luni, dar au început, fie să se anuleze, fie să fie mutate și să-și ceară banii înapoi din cauza grecilor care au băgat testul COVID-19. Cam un sfert din rezervările de pe Grecia le-am anulat din cauza impunerii testului”, a povestit Virgil Vlad.

Lipsa legii duce la lipsa banului, lipsa banului duce la declinul economic și, da, asta ne afectează pe toți. Iar atunci când neîncrederea își face simțită prezența, afacerea are de suferit. Orice afacere, nu doar cele care merg mână în mână cu turismul. Și are de suferit și relația agent-client.

”Am avut un caz cu un client pe care l-am reprogramat din mai pentru lunile de vara, l-au reprogramat, iar apoi touroperatorul i-a mai cerut încă 600 de lei în plus pe motiv că intră pe alt plan tarifar. Clientul a refuzat să mai plătească și a trebuit să-i plătim noi banii clientului, iar touroperatorul ne-a transmis că poate prin septembrie ne vedem și noi banii dați”, spune directorul de agenție.

Potrivit lui, cam așa fac turoperatorii și știu că, deși pachetul a fost comandat de la ei, factura și încasarea s-au făcut la agenția revânzătoare. ”Iar dacă vine OPC, din punctul lui de vedere a simplu: la noi a plătit, de la noi ia banii. Și dacă mai am 20 de situații de genul asta, am intrat în faliment”, a mai spus Vlad.

”Clienții au insistat să le facem discounturi, să le dăm nu știu ce locuri și ne-au stresat atât de tare încât ne-am dorit să scăpăm de ei. Au cumpărat trei pachete turistice, iar câștigul nostru a fost de un euro pe pachet. Și nu îți imagina că a fost o chestiune de muncă de 5 minute.

Managerul meu a calculat că a muncit cu ei, într-o luna de zile, cât au insistat cu rezervări, cu anulări, cu căutări de cazare, cu telefoane, a fost peste 8 ore. Deci a muncit 8 ore pentru a avea un profit de 3 euro”, a declarat proprietarul de agenție.

Citește și: Dan Anghelescu: ”grecii nu vor turism ieftin”

#News