Ilie Năstase (75 ani), celebru de mai bine de o jumătate de secol, fost număr 1 mondial al tenisului masculin și-a încheiat socotelile cu sponsorul Adidas, cel care i-a fost alături încă de la începuturile sale într-ale celebrității sportive. Potrivit TelekomSport, contractul dintre Adidas și Ilie Năstase nu va mai fi prelungit, după 50 de ani de colaborare, dar acest fapt pare că nu îl deranjează pe Nasty, care deja și-a anunțat pasul următor.
De altfel, Ilie Năstase susţine că el a fost primul jucător de tenis din istorie care a semnat un contract de sponsorizare cu Adidas. În acele vremuri, la începutul anilor 70, marile companii producătoare de echipament sportiv îşi concentrau atenţia pe cei mai buni fotbalişti, însă carisma și aprecierile publicului par să fi cântărit destul de mult în alegerea făcută de compania de echipamente sportive.
„Nu mai am contract cu Adidas. Dacă o să fac ceva, o să fac numai cu numele meu, fără o firmă de echipament”, a declarat Ilie Năstase, pentru TelekomSport.
Contract de 100.000 de dolari pe an, în perioada activității sportive
În urma înţelegerii cu Adidas, Ilie Năstase a primit 100.000 de dolari pe an de la sponsor, o sumă foarte mare pentru acele vremuri. De altfel, contractul a fost valabil chiar și după ce Nasty s-a retras din activitatea sportivă, acesta rămânând conectat de lumea care l-a consacrat, însă sumele pe care le primea din partea sponsorului erau ceva mai mici. Adidas a lansat, de-a lungul timpului, diferite piese de echipament sportiv imprimate cu brandul Ilie Năstase, dar cum acest contract a ajuns la final, cei de la Adidas nu au mai vrut să îl prelungească.
De altfel, Adidas îi suspendase contractul de sponsorizare în 2017, un an nu tocmai bun pentru Nasty, care s-a remarcat printr-o serie de replici nepotrivite statutului său, când a afirmat despre viitorul copil al Serenei William și a lui Alexis Ohanian că „va avea culoarea ciocolată cu lapte”, făcând referire la culoarea celor doi.
Prosport a anunțat faptul că Adidas se află printre sponsorii care îi fac oferte noii stele a tenisului feminin, Emma Răducanu, așa că nu ar trebui să mire pe nimeni o astfel de mișcare din partea Adidas. Până la urmă și sponsorii se „pliază” pe vedetele momentului, iar la cât talent a arătat foarte tânara sportivă (18 ani), dar și carisma pe care o are, orice sponsor și-ar dori-o în portofoliul său.
Citește și: Ilie Năstase se simte acasă de parcă intră „la pușcărie”