Pistele de biciclete reprezintă o adevărată legendă urbană în România. Toată lumea vorbește despre ele, însă nu mulți sunt cei care le-au și văzut. În mare parte pentru că ele nu există. Iar acolo unde există, sunt executate prost, ilogic și la repezeală, de dragul bifării unui proiect care, cel mai probabil că a înghițit destui bani din bugetul local. Ceva mai mulți bani decât ar fi meritat inițial proiectul, judecând după proasta execuție a acestuia.

Dar ne-am obișnuit cu astfel de intenții bune care pavează drumul spre Iad. Din păcate, de data aceasta chiar vorbim despre un drum propriu-zis care duce spre Iad, întrucât lipsa pistelor de biciclete într-un oraș aglomerat poate duce, de cele mai multe ori, la tragedii. De ce? Pentru că bicicliștii sunt obligați să circule laolaltă cu autoturismele, pe bulevarde înghesuite și extrem de periculoase.

Opiniile unui biciclist

Locuiesc de ani buni în Galați. Mă deplasez în scop recreațional cu bicicleta. Mă deplasez chiar și-atunci când am treabă tot cu bicicleta. Din câteva motive destul de precise: pentru că nu-mi place aglomerația din mijloacele de transport în comun, și pentru că bicicleta te ajută și la fizic și la psihic. Mai nou și din pricina noului coronavirus.

Cu toate astea, în Galați nu-i lucru ușor să faci asta. Piste de biciclete prost făcute ori inexistente și lupta continuă cu șoferii care au senzația că s-au născut la volan, direct pe carosabil: cu asta se confruntă bicicliștii gălățeni zilnic. Și sunt sigură că situația se repetă și-n alte orașe.

Există, ce-i drept, în noul plan de redresare urbanistică a străzilor Galațiului niște proiecțele cu piste de biciclete amplasate direct pe trotuar, însă să-mi fie cu iertare dacă e drept ca eu, biciclistul, să mă lupt cu pietonul pentru pista/trotuar. Nu e drept, nu e elegant, nu pentru asta plătesc taxe și impozite. Și nici pietonul!

Cam cum ar trebui să arate, în opinia unui biciclist, pistele de biciclete:

Imaginea de față e găsită pe Facebook și descrie cartierul Bună Ziua din Cluj, fiind definiția perfectă a noțiunii de civilizație.

Cluj, cartier „Bună Ziua” – Foto: Mihai Coteț

Haideți, dragi autorități din restul orașelor! Luăm și noi exemplul Clujului măcar acum, când bicicleta este vehiculul agreat stării de distanțare socială?

Citește și: Bicicleta, vehicul ideal în vremea pandemiei

#News