Banca Transilvania te face celebru dacă alegi să fii 100% corect cu ei. Să fii 100% clientul lor, să ai bani în mod legal și să ai și un cont frumușel în visteria lor. Și dacă alegi să le răspunzi ironic la o întrebare care se vrea pertinentă.

Te întreabă de unde ai banii și ce ai de gând să faci cu ei. Adică, a devenit mai curioasă ca vecina mea de la etajul 2, care-și petrece 18 ore pândind pe vizor.

Este politica mai multor bănci să te întrebe de unde ai banii. Sau ce faci cu ei. Dacă vrei să-ți cumperi gumă de mestecat sau o mașină nouă.

Da, băncile din România ar avea obligația să-ți ceară justificări, dar în momentul în care îți cer asta de mai multe ori, devine exasperant. Ce alege românul să facă atunci când te joci cu nervii lui? Ironia ca armă și un mail ca răspuns:

”Îmi doresc foarte mult să mă distrez, motiv pentru care voi călători în Olanda, unde prostituția este LEGALĂ, să f*t niște prostituate. […] tot în Olanda, drogurile fiind LEGALE, doresc să consum marijuana, hașiș și aș încerca și niște ciuperci. […] dacă nu am hârtie igiencă și tot am atâția bani, probabil că îmi voi face damblaua și mă voi șterge la c*r ca bogătașii cu câteva sute de euro…”. Acesta a fost răspunsul unui client al Băncii Transilvania.

Ce se întâmplă, însă, cu mailul? Ajunge din consiler în consilier și, din WhatsApp, aterizează pe Facebook. Adică, nu se respectă politica de confidențialitate și datele clientului devin (foarte) publice.

Colega îi spune altei colege: ”Uite declarație ce a dat unu’ când i-am spus ca trebuie să spună ce face cu 85000 euro”.

Lipsă de amuzament la locul de muncă? Prea multă plictiseală la locul de muncă? Banca Transilvania alege scuzele publice, dând vina pe angajat:

”Din primele indicii, un angajat al băncii a generat incidentul, din neglijenţă. Ca bancă, ne pare rău pentru această eroare și ne cerem scuze pentru greșeala colegului nostru. Este un caz izolat și nu reflectă standardele de siguranţă şi confidenţialitate ale băncii. Incidentul nu ne caracterizează. Ne asumăm public să luăm măsurile care se vor impune și conlucrăm activ cu instituțiile abilitate. Ne cerem scuze în primul rând clientului nostru”, a spus Banca Transilvania.

Și totuși. Să te trezești peste noapte că ești expus, că se încalcă GDPR și că, din client, ai devenit ”tipul ăla care a ironizat Banca Transilvania” nu este tocmai ce ți-ai dori.

”Neglijența băncii mi-a creat grave probleme personale (acasă în familie) și la serviciu. E incalificabil că, cea mai mare bancă din România, UNA CU ACȚIONARIAT ROMÂNESC, face asemenea erori incalificabile”, i-ar fi spus clientul despre toată situația.

„Nu meritam asta, mai ales că banca acționa chiar abuziv, având în vedere că sursa banilor era licită, demonstrată, fiind evident că e o chestie formală să îl întrebi pe un răufăcător dacă vrea să folosească banii în scopuri ilicite”, a declarat clientul.

Citește și: Milionarii lumii: ”Să crească taxele pentru oamenii ca noi”

#News