Divergențele dintre primarul Sectorului 1, Clotilde Armand și prestatorul de servicii de salubrizare, Romprest Service s-a încheiat cu o amendă din partea Gărzii de Mediu. În urma unui control realizat de instituția abilitată să ia măsuri în acest „război”, s-a constatat că Romprest Service respectă prevederile legislației privind protecția mediului, fapt pentru care nu este cazul să îi fie aplicate sancțiuni.
Potrivit Gândul.ro, sancțiunea primită de Primăria Sectorului 1 este una considerabilă, în valoare de 160.000 de lei.
Clotilde Armand a declarat „război” firmei de salubrizare, pe care o consideră o „mafie a gunoaielor”, așa cum reieșe dintr-o postare a primarului, pe Facebook. În urma acestei declarații, Romprest a transmis un drept la replică.
„Am dat dovada de responsablitate si am avut rabdare. Am ales neutralitatea, asa cum am ales, mereu, sa aplicam principiile corecte in conduita de afaceri. Pentru a nu fi acuzati si de parti-pris politic, pe langa restul acuzatiilor nefondate, tendentioase, care ni se aduc public in ultima perioada.
Acum, insa, suntem calificati drept „mafia gunoaielor” de catre Primarul ales al Sectorului 1. Din acest moment inainte, nu ne mai permitem tacerea, pentru ca nu dorim ca lipsa noastra de reactie publica sa fie catalogata drept admitere a acuzatiilor.
Am ales, deci, sa punem la dispozitia opiniei publice un prim document, dovada clara a disponibilitatii si transparentei de care Romprest a dat dovada fata de cei care administreaza astazi sectorul 1, de-a lungul timpului. Am stat la masa in repetate randuri. Stiti cine suntem si cunoasteti activitatea noastra, Doamna Primar, v-am explicat, cu toate cifrele pe masa”.
Citește și: Clotilde Armand cere refacturarea „gunoaielor” din sector
Contract pe 25 de ani. Auditul calității serviciilor, abia în 2023
Potrivit contractului încheiat în 30 iunie 2008, între Primăria Sectorului 1 și Romprest Service SA, „operatorul se obligă să presteze, în conformitate cu dispozițiile Regulamentului de salubritate în aria administrativă a sectorului 1 și caietului de sarcini, următoarele activități ale serviciului de salubrizare:
- Precolectarea, colectarea și transportul deșeurilor municipale, inclusiv a deșeurilor toxice periculoase din deșeurile menajere, cu excepția celor cu regim special;
- Măturatul, spălatul, stropirea și întreținerea căilor publice;
- Curățarea și transportul zăpezii pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț;
- Colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public și predarea acestora unităților de ecarisaj;
- Colecatrea, transportul, depozitarea și valorificarea deșeurilor voluminoase provenite de la populație, instituții publice și agenți economici, neasimilate celor menajere;
- Colectarea, transportul, depozitarea deșeurilor rezultate din activitățile de construcții și demolări, pe baza unor contracte individuale de prestări servicii încheiate cu beneficiarii acestor activități.”
Durata acestui contract este de 25 de ani, „începând de la data semnării acestuia de către reprezentanții legali ai Părților. După o perioadă de 15 ani de derulare a contractului, se va organiza un audit al calității prestației serviciilor de salubrizare”, se mai arată în contract.
Citește și: Avocatul Poporului a luat în vizor și gunoiul din București