Este vorba despre agenţia de turism croaziere.net. O agenție cunoscută, apreciată, care se bazează, așa cum îi pune numele, pe vase de croazieră și pe destinații exotice. A fost fondată în urmă cu 16 ani, se poate lăuda cu prestigiu, seriozitate și multe recenzii pozitive. Și totuși. Nu mai există încasări.
Conform Ziarul Financiar, agenţia de turism croaziere.net, controlată de Ioan Basea, a fost direct afectată de criza generată de pandemia de COVID-19, astfel că din luna februarie şi până acum, agenţia nu a avut încasări. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, agenţia de turism a pierdut cam 1,2 milioane de lei din încasări.
”Nu încasăm nimic din februarie şi restituim banii acolo unde acest lucru este posibil. Din păcate nu avem prea multe opţiuni de redresare, aşteptăm pe de o parte ca liniile de croazieră să înceapă navigările, aşteptăm şi companiile aviatice să înceapă zborurile spre destinaţiile porturilor de îmbarcare sau destinaţii limitrofe. Aşteptăm, aşteptăm, timp în care plătim chirii şi salarii“, spune Ioan Băsea, fondatorul agenţiei de turism croaziere.net.
Uitându-mă pe pagina de blog a agenției, am remarcat mult pesimism, încă din luna aprilie. Și e un pesimism pe bună dreptate.
”Industria croazierelor – Își va reveni după coronavirus? Și cum?
În acest moment pentru croazierele anulate, companiile oferă vouchere care pot fi folosite până pe 31 decembrie în valoare de cât s-a plătit, iar unele companii oferă chiar și bonusuri (Royal Carribean oferă 25% peste valoarea croazierei anulate în vouchere folosibile până la 31 decembrie 2021, iar Celestyal oferă 20% extra-bonus la vouchere).
Dar, indiscutabil, purtatul măștii la bord nu va fi obligatoriu… Pur și simplu îți ucide poftă de vacanță”, se arată în postare.
Citește și: Virgil Vlad: 8 ore de muncă în turism, plătite cu 3 euro