Încă un deces în 2020 și încă un accent pus pe vârstă: 18 ani. De ce pe vârstă? Pentru că e mai interesant să citească românul o știre cu un adolescent în titlu. A citit destule știri în care s-a murit la vârste nu foarte populare.

Românul se plictisește rapid de decesul banal. Românul vrea un deces mai altfel: cu detalii sordide, cu ceva poze (dacă este posibil), confesiuni șoptite și, neaparat, cu coronavirus în titlu.

Românul rumegă mai bine coronavirusul și drama din titluri, așa că presa îi respectă dorințele.

Un titlu: Un adolescent de doar 18 ani din Galați a decedat după ce s-a infectat cu noul coronavirus

Alt titlu: Cel mai tânăr pacient din țară decedat din cauza COVID-19 este din Galați

Realitatea și corpul știrii: un adolescent cu multiple comorbidități a decedat și presa a făcut publică o dramă. A avut acordul familiei? Puțin probabil. Și nici nu ai nevoie de vreun acord atunci când moartea cuiva trebuie să devină subiect de can-can. Că, până la urmă, la asta se reduce orice dramă, dacă în titlu apare și coronavirusul: circ ieftin.

Pentru o știre senzațională ai nevoie de o situație senzațională. Nu ai tragedie de nedescris? Inventezi o tragedie de nedescris. Simplu. Nu găsești ceva extraordinar, ieșit din comun și nou? Pleci urechea la o situație, scoți esențialul din context și adaugi un ”Nu o să-ți vină să crezi” în titlu. Inventezi. Inventezi un titlu care să intrige, să sperie, să capteze atenția românilor care vor pâine și circ. De ce? Pentru trafic, pentru un click pe titlul tău și pentru 30 de arginți în plus.

De cele mai multe ori, titlul nu se pupă cu corpul știrii. Nu contează ce anume s-a întâmplat, contează cât de intrigant e titlul ales de tine.

În contextul pandemiei s-au coafat titluri și s-a făcut literatură mai ceva ca-n perioada pașoptistă.

Rolul titlului este de a face rezumatul, sinteza unei știri. Așa a fost mereu și am respectat mereu publicațiile care și-au păstrat integritatea și neutralitatea și au evitat titlurile senzaționaliste de tipul: ”Șocant”, ”Bombă” sau ”Cutremurător”.

Vrei să te menții pe piață? Vrei vizualizări? Vrei o pungă de semințe în plus la salariu? Nimic mai simplu: scrie ceva despre viața sexuală a vedetelor sau despre moarte. Nimic nu-l atrage pe român mai mult ca patul vecinului sau moartea vecinului.

Citește și: Facebook spune un mare NU teoriilor conspirației

#News