Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a aprobat, marți, solicitarea Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), cu privire la difuzarea în regim de campanie de interes public a spoturilor audio și video referitoare la liberalizarea pieței de energie electrică, începând de la 1 ianuarie. Asta în condițiile în care 5,7 milioane de clienți casnici care aveau încheiate contracte reglementate de energie electrică la finalul anului trecut. De altfel, data inițială până la care se puteau face aceste modificări, de contract sau de furnizor, era 31 ianuarie, însă aceasta a fost prelungită până pe 30 iunie.
„Da, mi se pare utilă campania asta, pentru că nimeni n-a înţeles… Chiar e nevoie”, a spus Cristina Pocora, membru al CNA, în timp ce preşedintele CNA, Monica Gubernat, a sugerat să fie trecută şi o dată până la care se poate efectua alegerea, aceasta nefiind prezentă în sportul prezentat.
Motivarea necesității acestui spot
Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedinte ANRE, a solicitat Consiliului prelungirea campaniei până la 30 iunie 2021. „Motivul pentru care considerăm că ar fi util un asemenea mesaj este că, în continuare, din cei peste 8,7 milioane de clienţi casnici de energie electrică din România, peste 5,7 milioane sunt în piaţa reglementată, sunt alimentaţi în baza unui contract reglementat. Deci, un număr de peste 5 milioane de gospodării din România ar fi interesate de acest mesaj. (…) Şi având şi această perioadă de tranziţie de 6 luni, perioadă în care şi furnizorii lor îi vor informa lunar despre acest lucru şi săptămâna trecută prin acea modificare legislativă am introdus şi o simplificare a modului de contractare, cred că este exact perioada în care au nevoie de aceste informaţii şi de acest imbold şi pe calea audiovizualului de a se informa şi de a lua o decizie”, a spus Zoltan Nagy-Bege. El a precizat că opţiunea consumatorilor poate fi făcută atât înainte, cât şi după data de 30 iunie 2021.
Citește și: ANRE a prelungit termenul pentru semnarea noilor contracte