Elevii vor reveni la școală din 8 februarie, odată cu începerea celui de-al doilea semestru, iar modul în care se vor desfășura cursurile va depinde de incidența din fiecare localitate în parte. În cazul cursurilor „față în față”, elevii vor trece prin triaj epidemiologic la începerea orelor, potrivit secretarului de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan.
În cazul în care în respectivele școli nu există medic școlar, triajul va fi realizat de asistenta școlară, iar dacă nici asistentă nu este această acțiune va fi adaptată în funcție de personalul pe care îl au la dispoziție. „Atunci (în aceste cazuri – n.r.) avem filtrul profesorilor, filtrul părinților, de asemenea avem filtrul asistenților comunitari care au pregătire medicală și care se pot implica inclusiv în activitatea de testare”, a spus dr. Andreea Moldovan, în cadrul unei conferințe de presă de la Ministerul Sănătății.
Ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu a întărit ceea ce a spus secretarul de stat, afirmând că acei copii care vor avea probleme medicale ar trebui să rămână acasă. „Dacă aveți copilul cu orice fel de simtom, țineți-l acasă, nu îl trimiteți la școală. Poate să îi facă rău lui și poate să facă rău multor altora,nu doar copilor, ci și celor de acasă. E important. Dacă are orice fel de simptom, lăsați-l să stea acasă”, le-a recomandat Voiculescu părinților.
Școala online, acolo unde necesitatea este certificată medical
Cursurile din semestrul al doilea se vor desfășura astfel: în localitățile din scenariul verde, toate școlile se redeschid fizic. În cele în scenariul galben, sunt ceva mai multe cazuri de infectare, lucrurile se schimbă – merg în continuare la grădiniță și școală, copiii din clasele I – IV și clasele terminale, a VIII-a și a XII-a. În cazul în care localitatea intră în scenariul roșu continuă să meargă la școală copiii de grădiniță și ciclu primar, dar ceilalți rămân în online. Atunci când se ajunge la rata de infectare peste 6, localitatea se carantinează și toată lumea stă acasă, școlile se închid și se merge în online.
Totodată, dacă există vulnerabilități, atât la nivelul elevilor, cât și al profesorilor, ce necesită participarea la cursuri în formatul online, aceasta se poate face în baza unei certificări medicale.
„Cu toţii ne dorim revenirea la normalitate. Normalitate înseamnă şcoală cu prezenţă fizică, chiar dacă vom adăuga componente de online în perioada ce va urma. Cei care au vulnerabilităţi, elevii care au vulnerabilităţi certificate medical cu siguranţă vor avea acces la învăţare online. Aparţinătorii: părinţi, bunici ai acestor copii care au vulnerabilităţi generate de boli cronice certificate medical şi ei vor avea acces la învăţământ online. Cadrele didactice care la rândul lor pot avea vulnerabilităţi certificate medical vor putea să predea online sau asta în cazul în care nu vor exista şi în cea mai mare parte a situaţiilor nu există cadre didactice care să înlocuiască aceşti colegi care au vulnerabilităţi medicale. În acest fel vom asigura accesul la învăţământ online oricui are o motivaţie solidă, o certificare medicală”, a transmis Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, citat de edupedu.ro.
Citește și: Religia în învățământ: o necesitate pentru Patriarhia Română