Bogdan Badea, preşedinte al Directoratului Hidroelectrica, a declarat că facturile la electricitate care au întârziat în ultimele luni nu vor veni cu teancul, ci eșalonat. Facturile au început să fie emise și vor veni eșalonat, la interval cam de o săptămână sau o săptămână și jumătate, potrivit economedia.ro.
Cei care doresc să facă plata eșalonat, pot face acest lucru la cerere
. Acesta spune că astfel compania și-a propus să reia procesul de facturare odată cu trecerea la noua soluție informatică, tocmai în încercarea de a nu aglomera foarte tare clienții și de a nu îi pune în situația în care să mai facă eforturi suplimentare prin încheierea unor formulare de reeșalonare și solicitarea către noi. Bogdan Badea anunțat că facturile Hidroelectrica pot fi plătite într-un interval destul de larg, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități.Plata va fi făcută în maximum 6 rate lunare, de valori egale.
Pe perioada eșalonării vor fi achitate facturile curente, împreună cu ratele rezultate din cererea de eșalonare. Aceasta va fi împărțită în maximum șase rate lunare și egale, iar fiecare transă va fi plătită împreună cu factura curentă
.„Nu vor veni teancuri de 9-10 facturi. Procesul de facturare pentru perioada anterioară a început la Hidroelectrica, s-a facturat luna aprilie şi am luat decizia ca totuși facturile să nu vină într-un singur calup, ci să vină pe fiecare lună în parte, cu un anumit decalaj. Facem asta pentru a încerca să diminuăm numărul de solicitări de eșalonare pe care le pot face clienții în cazul în care nu pot plăti contravaloarea facturilor. Există această posibilitate. Este afișată și pe site-ul Hidroelectrica, inclusiv formularele sunt acolo. Pentru a veni în întâmpinarea clienților noștri, facturile vor veni cu o anumită periodicitate în fiecare lună, nu o să vină mai multe facturi într-un singur mail. Apoi, va fi un pic mai accelerat procesul de emitere al facturilor, probabil la un interval de o săptămână sau o săptămână şi jumătate, tocmai pentru a încerca să nu aglomerăm foarte mult ghișeele cu cereri de reeșalonare și să venim în sprijinul clienților noștri”, a explicat Bogdan Badea.