P.U.Z. Coordonator Sector 1,4 și 6, măsuri cu impact direct asupra calității vieții. Infrastructura rutieră și edilitară reprezintă, la momentul actual, minimul de necesități pentru asigurarea unui calități a locuirii decente. Infrastructura rutieră asigură locuitorilor abilitatea de a se deplasa în cadrul teritoriului, iar infrastructura edilitară asigură un minim de confort adaptat standardelor actuale. Ambele tipologii de infrastructură fac parte din domeniul public sau privat al unităților administrativ-teritoriale.

P.U.Z. Coordonator Sector 1,4 și 6, măsuri cu impact direct asupra calității vieții

Costul investițiilor în infrastructură este determinat de numărul mare de resurse materiale, tehnologice, umane și financiare implicate într-un proces de extindere sau de mentenanță a sistemului actual.

Pentru a putea realiza aceste investiții, administrația publică are două opțiuni. Prima opțiune este de a implementa investițiile din bugetul propriu, iar cea de a doua opțiune este să încheie contracte de Parteneriate Publice-Private, oferind diverși stimuli, pentru a putea transfera costurile de investiție către dezvoltatorii privați. Cea de a doua opțiune poate fi una dintre cele mai bune variante pentru o dezvoltare durabilă, întrucât resursele pot fi canalizate către alte paliere de dezvoltare, pentru a putea asigura o dezvoltare coerentă.

Măsuri pentru un trai liniștit

În prezent, în cadrul documentațiilor P.U.Z. Coordonator ale Sectoarelor 1, 4 și 6 au fost luate măsuri ca responsabilitatea dotării cu rețele tehnico-edilitare să fie a dezvoltatorului, doar în cazuri excepționale de acorduri sau contracte încheiate cu consiliul local poate fi implicată administrația publică în realizarea acestor rețele.

Citește și Firea, cel mai tare banc despre Cîțu, după ce Iohannis l-a propus premier

O altă măsură luată pentru a putea asigura realizarea rețelelor edilitare la capacitatea propice dezvoltării este de a limita temporar accesul la coeficientul de utilizare a terenului, la jumătate din valoarea inițială, până la realizarea infrastructurii conform studiului coordonator.

În cazul infrastructurii rutiere, conform documentațiilor P.U.Z. Coordonator ale Sectoarelor 1, 4 și 6, responsabilitatea este strict a administrației publice să o dezvolte, însă, în cazul în care un dezvoltator dorește să investească într-o zonă în care sistemul încă nu a fost extins, acesta poate fi limitat la utilizarea unei jumătăți din valoarea inițială a coeficientului de utilizare a terenului. Însă dacă dezvoltatorul decide să suporte costurile de investiție în crearea căilor de circulație, acesta poate folosi întreaga valoare a coeficientului de utilizare a terenului.

Vezi și Nicușor Dan, candidat din partea PNL la Primăria Capitalei?

Scopul acestor limitări este de a promova o evoluție constantă a rețelelor de infrastructură, atât rutieră, cât și tehnico-edilitară, prin stimularea dezvoltatorilor privați să se implice în dezvoltarea orașului. Acest lucru are un impact direct asupra calității vieții în cadrul noilor dezvoltări imobiliare, dar și în vecinătatea acestora. În același timp, implementarea acestor limitări are ca scop descurajarea dezvoltărilor urbane în zone destructurate, pentru a putea ține sub control disfuncționalitatea reprezentată de expansiune urbană haotică sau necontrolată.

#NEWS