Ședința de astăzi a început în mod emblematic cu următoarea declarație a premierului Ludovic Orban: „Nu vom accepta să pierdem bani din cauza ticăloșiei unora care au alte interese decât să construiască autostrăzi”.
Întrebat despre evoluția autostrăzii Deva-Lugoj, ministrul Transporturilor a spus că ar exista 66 km practicabili și vreo 21 km cu restricții.
„Astăzi, situația autostrăzii Lugoj-Deva se prezintă în felul următor: avem 66 de km de autostradă pe care se circulă fără restricții, avem 21 de km în lotul 3 unde se circulă cu restricții de viteză și de tonaj, avem 4 km din lotul 2 muzeu în aer liber – sunt finalizați în proporție de 75% dar nerecepționați, și avem 9 km din lotul – celebra secțiunea urșilor – nerealizați, Începând de mâine, 28 mai 2020, CNAIR va ridica temporar restricțiile de tonaj pe tronsonul 3, cei 21 de km dintre Holdea și Ilia”, a adăugat ministrul Transporturilor.
Autostrada Deva-Lugoj, motiv de dispută
„Între timp am finalizat și expertiza pentru drum, ridicăm restricțiile de tonaj pe tronsonul Lugoj – Deva, lotul 3, cei 21 de kilometri, începând de mâine”, a subliniat el. „Plata se va face din suma reținută din garanția constructorului și ne dorim să circulăm pe autostradă cât mai rapid cu putință”, a mai spus Bode.
Cu privire la tronsonul 2, Bode a spus că există discuții, după ce achizițiile au fost reluate
„Termenul pentru depunerea ofertelor este septembrie 2020, până la sfârșitul anului ne propunem să semnăm contractul. Proiectare, 12 luni. Execuție, 30 de luni. În condițiile în care nu vom avea contestații. Noi am declanșat procedura de contestație în anulare la hotărârea Curții de Arbitraj de la Paris, prin care statul român, în urmă cu câteva săptămâni, a fost obligat la plata unor despăgubiri și repunerea în contractul în 2013 cu antreprenorul”, a răspuns Bode.
Moment la care Orban a răbufnit
„Și pentru măgăriile pe care le-au făcut ăștia pe lotul 3 nu plătește nimeni? Sper că ați făcut sesizare…”, a spus premierul Orban.
După care a continuat: „Acolo a fost cu siguranță un aranjament între managementul Companiei și constructor ca să rezilieze contractul fără temei legal, tocmai casă creeze posibilitatea compaiei să câștige, pentru că acolo lucrurile sar în ochi. Lipsa de apărare, astea toate trebuie sancționate, trebuie trimis către Parchet… ce s-a întâmplat acolo e de Parchet. După cum arată lucrurile, vă spun clar că totul e cusut cu ață albă”, a mai declarat Ludovic Orban, potrivit Digi24.
Citește și: Tudose face ordine în gândurile lui Orban