Reguli noi pentru turiștii care doresc să viziteze Grecia

Mașinile electrice cu baterii încărcate peste nivelul de 40% vor fi refuzate la transportul pe feriboturile spre insulele din Grecia

Grecia
Grecia sursa foto pixabay

Noi reguli pentru turiștii care vor să meargă în Grecia. Mașinile electrice cu baterii încărcate peste nivelul de 40% vor fi refuzate la transportul pe feriboturile spre insulele din Grecia, potrivit stiripesurse.ro.

Șoferii de mașini electrice, hibride sau alimentate cu gaz petrolier lichefiat (GPL) trebuie să respecte noi reguli pentru a le fi permis transportul cu vehiculele pe feribot, în Grecia.

Bateriile mașinilor electrice nu trebuie să fie încărcate la mai mult de 40% din capacitate. Vehiculele alimentate cu GPL nu trebuie să aibă mai mult de jumătate de rezervor plin, potrivit noilor norme, intrate deja în vigoare. Autoritățile din Grecia au transmis noi norme către companiile de transport. Acestea stipulează condițiile în care pot fi transportate mașinile electrice pe feribot, cele hibride care se încarcă, precum și alte mașini cu combustibili alternativi. Noile reglementări vin în urma unui raport al Agenției Europene pentru Siguranță Maritimă (EMSA) și a „experiențelor (…) care au îngrijorat recent comunitatea transportatorilor internaționali”, spunea, la 1 mai, Ministerul Afacerilor Maritime din Grecia.

Ministerul spune că nivelul de încărcare a bateriilor nu trebuie să depășească 40%, alimentarea vehiculelor electrice sau hibride la bord fiind interzisă.

Pasagerii au obligația de a informa echipajul în cazul în care primesc vreun mesaj de alertă legat de vehiculul lor. Ghidul EMSA identificat de Ziare.com, la care pare că face referire ministerul din Grecia, a fost publicat acum doi ani. Potrivit acestuia, vehiculele electrice nu pot fi transportate atunci când există suspiciuni de defecte la baterii, dacă acumulatorul nu este scos, sau dacă prezintă scurgeri de gaze. Potrivit documentului, incendiile care implică mașini electrice au riscuri specifice, cum ar fi o mărime mai mare a flamei și o viteză de propagare sporită.

Clubul Automobil German (ADAC), o asociație de profil cu peste 20 de milioane de membri, spunea, la 23 mai, că regulile sunt deja în vigoare. ADAC adopta o poziție critică față de reglementări, spunând că experții săi „nu au nicio dovadă că mașinile electrice, implicate sau nu într-un accident, sunt mai expuse la riscul de incendiu decât vehiculele cu motoare cu combustie”. ADAC atrage atenția că echipajele companiilor de transport naval trebuie să fie mai bine informate cu privire la scenariile de incendiu pentru mașinile electrice.

Zeci de percheziții în țară pentru combaterea criminalităţii economice şi corupţiei