Am mai spus că poluarea e motivul esențial pentru care natura se răzbună pe noi. Practic se răzbună pe noi, prin noi. Alegem să folosim mașini despre care știm că poluează. Să le folosim până când nu mai sunt decât furnale mergătoare. Alegem să poluăm utilizând cât mai multe electrocasnice, mari și mici, fără să ne uităm la clasa energetică. Alegem să producem noxe și ne plângem de lipsă de oxigen.

În orașe, nu doar mașinile personale poluează, ci și mijloacele de transport în comun. Unele sunt atât de vechi, că nu știu cum pe mai țin pe roți. Nu sunt nici arătoase, nici confortabile, nici ecologice.

În încercarea de a mai reduce poluarea din Capitală, Gabriela Firea anunță:

”Proiect în premieră națională! Un nou pas important pentru combaterea poluării în Capitală. Autobuzele vechi ale STB vor fi transformate în autobuze de tip GNC ( gaz natural comprimat) cu normă de poluare Euro 6 sau troleibuze. Primăria Capitalei, prin Societatea de Transport București STB SA mai face un pas spre reducerea emisiilor poluante printr-un proiect de modernizare, într-o primă etapă, a unui număr de 600 de vehicule vechi din parcul circulant.

Astfel, 500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 și Euro 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat (GNC, cu normă de poluare Euro 6), iar 100 – în troleibuze. Restul, de până la 1000 de autobuze Mercedes Citaro vor fi modernizate într-o etapă ulterioară a proiectului.

Vehiculele vor suferi transformări esențiale, inclusiv prin reamenajarea interioarelor și dotarea lor cu aer condiționat și cu echipamente moderne de comunicații.”

Cum se va realiza acest lucru, ținând cont că lipsa de fonduri e principala cauză a unor modernizări mult-așteptate și care vor fi beneficiile?

”Acest proiect pilot, estimat la peste 150 milioane de euro, este coordonat de Primăria Capitalei și dezvoltat cu sprijinul Ministerului Mediului. Astfel, întreaga flotă STB va ajunge la standarde europene și se va alinia Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic.

Prin aceste proiecte, STB SA urmărește reducerea gazelor cu efect de seră, o economie substanţială la cheltuielile cu carburant, dar și prelungirea cu cel puțin șapte ani a duratei de viață a autobuzelor vechi, ale căror caroserii sunt în condiţie foarte bună.

În același timp, scad costurile de întreținere, prin reconstrucţia totală a motoarelor, nemaifiind necesare cheltuieli pentru repararea acestora pentru perioade de 3-5 ani.

Totodată, scade și poluarea fonică produsă de motor cu până la 10 decibeli”, continuă primarul general al Capitalei.

Unii aleg să polueze, alții încearcă să diminueze efectele poluării. Până nu vom înțelege că suntem cu toții afectați de poluare, indiferent de cine o provoacă, vom continua să distugem. Din când în când, mai apar și vești bune. Sincer, aștept momentul în care nu le vom mai avea decât pe acestea.

Citește și: Gabriela Firea estimează că al doilea tronson al Șoselei Fabrica de Glucoză va fi gata în două săptămâni. Se va interveni și la corecția trotuarelor

#News