Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: Construcția podului suspendat de la Brăila nu va fi finalizată până la sfârșitul anului

Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a declarat, în urmă cu o săptămână, că podul nu poate fi deschis până la finalul anului.

Lucrările de construcție a podului suspendat de la Brăila nu vor fi finalizate până la sfârșitul anului 2022, cum s-a angajat constructorul. Anunțul a fost făcut în mod oficial de către Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, potrivit ziare.com. Acesta a făcut o vizită inopinată la șantierul podului pentru a vedea care este stadiul lucrărilor și pentru a se asigura că promisiunea antreprenorului cu privire la darea în trafic în luna decembrie 2022 a podului, va putea fi realizată.

„Stadiul șantierului, mobilizarea de oameni, utilaje și resurse din șantier nu confirmă susținerile repetate ale asocierii de antreprenori cu privire la finalizarea lucrărilor în luna decembrie atât a podului, cât și a primei etape a drumurilor de legătură”, a declarat Ionel Scrioșteanu.

Potrivit acestuia, antreprenorul care realizează lucrarea, susține că există șanse să fie pus în circulație podul și prima etapă a drumurilor de legătură, în decembrie anul acesta.”Antreprenorul principal a promis că ne va comunica un grafic de lucru detaliat pe zile, până la sfârșitul anului, care să cuprindă necesarul și mobilizarea de resurse (umane, materiale și logistice), astfel încât să demonstreze tehnic posibilitatea de a se pune în circulație podul și prima etapă a drumurilor de legătură, în luna decembrie. Voi solicita Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere #CNAIR prezența zilnică a responsabililor de acest proiect în șantier, pentru a avea o monitorizare permanentă a resurselor asumate și mobilizate în teren, iar săptămânal să ne comunice (Ministerului Transporturilor și Infrastructurii) situația din șantier”, a mai spus Ion Scrioșteanu.

Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a declarat, în urmă cu o săptămână, că podul nu poate fi deschis până la finalul anului

“Văzând lucrările eu așa consider, că nu poate fi deschis, dar fără un raport al inginerului, totuși nu e o părere obiectivă, trebuie să așteptăm evaluarea. Astaldi și-a asumat că la sfârșitul anului termină podul și o parte a drumurilor de legătură astfel încât și nu rămână un pod muzeu”, a declarat  Cristian Pistol. Noul pod peste Dunăre va face legătură între județele Brăila și Tulcea.

Podul suspendat de la Brăila are o lungime totală de 1,97 kilometri, deschiderea centrală fiind de 1,12 kilometri

Cele două turnuri, câte unul pe fiecare mal, vor avea o înălțime de 192,64 metri, fiind cele mai înalte construcții din România. Lucrările sunt realizate de asociația de constructori formată din italienii de la Astaldi și japonezii de la ÎHÎ Infrastructure System, acestea trebuin să fie finalizate în decembrie 2022. Proiectul prevede construcția a 23,4 kilometri de drum expres pentru a conecta podul, având două secțiuni. Și anume drumul principal Brăila – Jijila, cu 19 kilometri, și drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, care are 4,3 kilometri. Valoarea  proiectului este de 1,99 miliarde de lei, fără TVA, fiind cel mai scump proiect de infrastructură din România.

George Clooney, declarație de dragoste inedită după opt ani de căsătorie