Construirea centurii Metropolitane Cluj-Napoca va fi aprobată de către Guvern. Este vorba despre un proiect cu o valoare totală de 920 de milioane euro, care prevede 42 de kilometri de drum expres, 30 de kilometri de drum de legătură și 5 tuneluri de tip cut&cover sau cu galerie cu forare subterană, potrivit economedia.ro.
Proiectul de Hotărâre de Guvern privind prima etapă a Centurii Metropolitane va fi aprobat în ședința executivului de vineri. Aceasta este ultima etapă premergătoare începerii procedurilor pentru lansarea licitației de proiectare și execuție.
Centura Metropolitană, denumită „Drum TransRegio Feleac T 35”, va avea o lungime totală de 42 de kilometri, durata de realizare a fiecărei etape fiind de 4 ani.
Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover, respectiv galerie cu forare subterană. Prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane prevede o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, în timp ce pentru etapa a II-a sunt prevăzuți 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.
În prima etapă ar urma se se realizeze legătura Centurii Metropolitane Cluj-Napoca cu viitorul Spital Regional de Urgență, urmând că în etapă a II-a să se facă și conexiunea cu Autostrada Transilvania. Profilul șoselei la racordările cu DN 1 și DN 1 C este de Drum Național cu o bandă/ sens. La intersecțiile cu nodurile rutiere platforma se lărgește la două benzi/ sens, bandă suplimentară fiind pentru accelerare/ decelerare. Lățimea platformei drumului în cale curentă este de 23 metri, profil de drum expres, 2X7 metri, o zonă mediană de 4 metri cu benzi de ghidaj și parapete de protecție, iar lățimea acostamentelor este de 5 metri (2X2,5 metri).
Ȋn cadrul etapei a II-a se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania, arată nota de fundamentare.
Aceasta ar fi a două investiție de amploare pentru Cluj-Napoca, după magistrala de metrou M1, cel mai mare contract de infrastructură de transport din România. Pentru linia de metrou, finanțarea lucrărilor este asigurată de la bugetul local, de stat și prin PNRR (1,5 miliarde) în timp ce proiectul Centurii Metropolitane va avea finanțarea prin programele Ministerului Transporturilor.
Cel mai mare parc național din Germania va colabora cu Fundația Conservation Carpathia