Uniunea Europeană a ajuns la un acord privitor la legea care interzice vânzările de noi autoturisme echipate cu motoare pe ardere internă începând din 2035. Potrivit oficialilor europeni, obiectivul este accelerarea trecerii la vehiculele electrice şi combaterea schimbărilor climatice. Acordul prevede o reducere cu 55% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2030, comparativ cu nivelul din 2021, care prevedea o reducere cu 37,5%., potrivit digi24.ro.
Noile mașini comerciale trebuie să realizeze o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 până în 2035, şi respectiv cu 55% până în 2030.
Negociatorii din țările membre ale Uniunii Europene şi ai Parlamentului European, care trebuie să aprobe noua legislaţie, precum şi Comisia Europeană, care elaborează noile legi, au stabilit că producătorii auto trebuie să reducă cu 100% emisiile de CO2 până în 2035, lucru care va face imposibilă vânzarea noilor autoturisme pe benzină şi motorină în blocul comunitar. „Acest acord reprezintă o veste bună pentru şoferi. Maşinile noi cu emisii zero vor deveni mai ieftine, mai disponibile şi mai accesibile tuturor”, a declarat liderul negociatorilor de la Parlamentul European, Jan Huitema. Vicepreşedintele executiv pentru Pactul Verde European, Frans Timmermans, a subliniat că acordul reprezintă un semnal puternic industriei şi consumatorilor. Europa adoptă trecerea la mobilitatea cu zero emisii, a adăugat oficialul european.
Odată cu creșterea presiunilor autorităţilor de reglementare, directorul brandului Volkswagen, Thomas Schaefer, a anunţat că din 2033 brandul va produce doar maşini electrice în Europa
Marca Volkswagen va produce în Europa doar maşini electrice, începând din 2033, a anunțat directorul general Thomas Schaefer. Acesta s-a angajat să respecte data stabilită în obiectivul său anterior pentru perioada 2033-2035. Producătorul auto vrea să fabrice un vehicul electric entry-level, la un preţ 25.000 de euro sau mai puţin. Potrivit lui Thomas Schaefer, în următorul deceniu marca VW va reduce numărul de modele fabricate, pentru a se concentra pe modelele de bază, pentru creşterea marjei de profit la 8% până în 2025, pentru toate mărcile de volum. Este vorba despre Volkswagen, SEAT, Skoda şi vehicule comerciale
Adolescent, internat în spital după ce a luat pastile de slăbit de pe un site