Vechimea în muncă este un lucru extrem de important atunci când este vorba despre obținerea pensiei de stat. Pentru a ieși la pensie, este nevoie de o anumită vechime în muncă, mai exact de stagiu complet de cotizare, fiind necesar și îndeplinirea vârstei de pensionare. Autoritățile au decis ca vechimea în muncă să poată fi verificată online, ceea ce înseamnă că românii nu vor mai fi obligați să se deplaseze la casele județene de pensii. Pentru a afla anii de vechime în muncă, o persoană trebuie mai întâi să aibă un cont online pe site-ul Casei Naționale de Pensii.
Cum se poate afla vechimea în muncă
Pentru a face un cont, trebuie completat un formular cu datele personale , respectiv nume, prenume, CNP, adresa de e-mail, adresa, actul de identitate. Ulterior, formularul trebuie printat și semnat olograf. Persoana va merge la casa teritorială de pensii, cu formularul semnat și actul de identitate. Cererea va fi procesată de casa de pensii și, după aprobare, vor fi primite datele de acces, numele de utilizator și parola, pe adresa de e-mail specificată în formular.
Odată primite datele, persoana se va putea autentifica pe site-ul CNPP. După autentificare, în meniul din stânga a paginii, trebuie accesat butonul „Datele mele din sistemul public de pensii”. De acolo, vor putea fi generate rapoarte pe diverse perioade, inclusiv rapoarte lunare începând cu luna aprilie a anului 2001.
Persoanele care vor dori să verifice vechimea în muncă dinainte de aprilie 2001 vor trebui să acceseze secțiunea „Informații din carnetul de muncă”, acolo unde vor trebui, ulterior, să genereze un nou raport actualizat. După generarea rapoartelor pentru perioadele dorite, acestea vor apărea în contul persoanei respective, dar va fi necesar un timp de așteptare de 15 minute pentru ca ele să fie disponibile.