Ca părinte, e drept, că de student, am văzut cum au fost cursurile, dar mai ales examenele, în perioada de pandemie. O situație pentru care nimeni nu a fost pregătit, în care totul s-a făcut din mers, uneori mai bine, alteori mai puțin bine.

Dar ce facem cu cei mici, care acum învață „bastonașele”, cum vor face  școala în formatul on-line, așa cum este unul dintre scenariile puse la dispoziție de cei în măsură să decidă?

Într-un interviu acordat Agerpres, Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație (FSE) Spiru Haret, a precizat că randamentul elevilor va fi unul scăzut, acest gen de învățâmânt fiind unul impersonal, dar consideră că pentru o revenire cât mai rapidă la „normal” este nevoie ca întreaga societate să respecte măsurile impuse de autorități.

„Randamentul elevilor în online e prost. Să fim bine înţeleşi, acestea sunt lucruri constatate în majoritatea ţărilor: învăţământul online nu va fi niciodată substitutul învăţământului faţă în faţă. Efortul este mult mai mare pentru orele online, este foarte greu să menţii atenţia elevului, nici nu se poate menţine timp de 45-50 de minute – orele online ar trebui să dureze mult mai puţin.

Nu ai controlul efectiv a ceea ce se întâmplă în partea cealaltă, acolo unde este elevul, la el acasă, sau unde este cadrul didactic. Una este când te vezi faţă în faţă, când te uiţi în ochii copilului, când poţi discuta cu el, când empatizezi cu el, şi altceva este când interacţiunea este online. Este ceva impersonal, rece, nu se mai creează conexiunea între cadrul didactic şi elev. Nu este acelaşi lucru cu învăţământul faţă în faţă”, a afirmat Marius Nistor.

Sunt domenii în care nu se poate merge pe varianta online de școală

„Unora li se pare comod. Eu vin cu contra-argumentele: copiii din grădiniţe – preşcolarii, au nevoie de socializare, n-au nevoie să stea acasă şi să se uite pe o tabletă. Cât pot sta ei pe laptop sau pe o tabletă? E cineva care îmi poate spune acest lucru? Că sunt copii care au vârste fragede şi ei au nevoie de socializare, ori pentru asta trebuie să ajungă într-o unitate de învăţământ preşcolar. Trebuie să obţină nişte competenţe care nu se obţin online.

Copiii din învăţământul primar, de la clasa pregătitoare: îi învaţă cineva online să scrie? Cine este în partea cealaltă (a monitorului n.r.)? Care sunt părinţii ce vor sta acasă cu copiii din învăţământul preşcolar şi primar pentru a fi lângă ei în momentul în care activitatea se desfăşoară online? Cine îmi poate răspunde la aceste întrebări? Sunt domenii în care nici nu se mai poate pune problema să continue online. Nu te pot învăţa să scrii online, asta este o poveste. Nu ne putem permite să ne batem joc de copii”, a subliniat Marius Nistor în interviu.

scoala romaneasca

Vrem normalitate, dar mai durează

Marius Nistor susține ceea ce au spus mulți alții înaintea sa, respectarea regulilor pentru o revenire cât mai rapidă la o normalitate, care cu siguranță nu va fi aceeași cu cea dinainte de luna martie.

„Nu putem să ne ascundem toată viaţa pe motiv că există această pandemie. Trebuie să învăţăm să trăim în aceste condiţii, respectând strict nişte reguli. Dacă erau respectate regulile, poate astăzi stăteam mult mai bine. Dar când tu nu le respecţi şi îţi baţi joc de concetăţenii tăi, urmările sunt cele pe care le vedem în momentul de faţă”, a încheiat Marius Nistor.

Citește și: Rafila: „Școala, într-un fel sau altul, trebuie să reînceapă”

#News