Cele mai recente date relevă o tendință în creștere a românilor de a acorda atenție sănătății ochilor, cu un procent de 66% dintre respondenți afirmând că intenționează să viziteze medicul oftalmolog în următoarele 12 luni. Acest interes crescut este resimțit în special în rândul persoanelor de peste 45 de ani (76%) și al celor din mediul urban (70%), potrivit stiripesurse.ro.
Reveal Marketing Research a realizat, în colaborare cu Spitalul de Oftalmologie Infosan, un studiu reprezentativ la nivel național pentru a evalua comportamentele și intențiile legate de vizitele la medicul oftalmolog și sănătatea oculară.
În ultimele 12 luni, 46% dintre persoanele care au participat la studiu au vizitat medicul oftalmolog. Rezultatele studiului arată că tinerii și femeile sunt mai atenți la sănătatea oculară. Verificările periodice și problemele de acuitate vizuală, principalele motive pentru vizitele oftalmologice. Conform aceluiași studiu realizat de Spitalul de Oftalmologie Infosan și Reveal Marketing Research, mai mult de jumătate dintre respondenții care au vizitat medicul oftalmolog (57%) au făcut-o pentru controale periodice legate de sănătatea ochilor, acest comportament fiind frecvent întâlnit la persoanele de vârsta a treia și la cei din mediul urban.
Scăderea acuității vizuale, manifestată prin vedere încețoșată sau neclară, a fost al doilea motiv principal pentru care 41% dintre respondenți au vizitat un specialist oftalmolog
1 din 4 respondenți a menționat nevoia de ajustare sau înlocuire a ochelarilor. Conform studiului, bugetul mediu anual alocat de respondenți pentru vizitele la medicul oftalmolog și corecția optică este de 463 lei. Se poate observa că investiția pacienților în sănătatea oculară este semnificativă, în special în rândul tinerilor.
”Studiul realizat alături de Spitalul de Oftalmologie Infosan subliniază o preocupare crescândă pentru sănătatea oculară atât în rândul adulților, cât și al copiilor, sugerând o tendință ascendentă în conștientizarea importanței controalelor oftalmologice periodice.
Este îmbucurător să observăm că atât tinerii, cât și persoanele de vârstă matură, investesc în prevenție și corecția problemelor de vedere. De asemenea, atenția părinților față de sănătatea oculară a copiilor lor este tot mai accentuată, semn că educația despre sănătatea ochilor devine o prioritate în familie.” a declarat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
4 din 10 părinți care au participat la studiu au afirmat că și-au dus copiii la medicul oftalmolog în ultimele 12 luni
Intenția pentru următoarea perioadă este în creștere, 59% dintre aceștia afirmând că intenționează să-și ducă copiii la un control oftalmologic în următorul an. Majoritatea părinților care și-au dus copiii la specialist au făcut-o pentru a verifica dezvoltarea normală a vederii (52%). Problemele vizuale observate la copil (27%) și istoricul familial de afecțiuni oculare (18%) constituie următoarele motive pentru aceste vizite.
Studiul arată faptul că părinții din mediul urban sunt mai predispuși să își ducă copiii la medicul oftalmolog. De asemenea, cei care au copii sub 12 ani își manifestă o intenție mai ridicată de a vizita specialistul în următoarele 12 luni. Studiul arată faptul că părinții din mediul urban sunt mai predispuși să își ducă copiii la medicul oftalmolog. De asemenea, cei care au copii sub 12 ani își manifestă o intenție mai ridicată de a vizita specialistul în următoarele 12 luni.