Cei de la USR au în plan „Legea Bicicletei”, o idee deloc rea, de altfel. Ba chiar utilă unei astfel de perioade în care bicicleta este unul dintre mijloacele de transport agreate stării de alertă, când țara încă se confruntă cu epidemia de coronavirus. Înainte de a dezvolta această idee mai pe larg, haideți să vedem ce spune în mesajul său de pe Facebook, deputatul USR, Tudor Pop:

„De patru ani aștept(ăm) momentul ăsta!

E oficial, dragi bicicliști, dragi prieteni!

Pe 3 iunie, de Ziua Internațională a Bicicletei, lansăm unul dintre cele mai așteptate proiecte de societate: Legea Bicicletei!

O inițiativă legislativă transpartinică care pune în tandem ONG-uri, politicieni și multe, multe prevederi bune pentru oameni, sănătate și mediu.

Detalii în curând!”, spune Tudor Pop, deputat USR.

Legea Bicicletei, lansată de USR de Ziua Internațională a Bicicletei (3 iunie)

Cu toate că mă deplasez în 90% din timp cu bicicleta, trebuie să recunosc că, deși un astfel de proiect de lege mă bucură, nu pot să nu mă gândesc la modul efectiv în care acesta poate fi pus în practică. În primul rând, pentru ca o lege a bicicletei să devină eficientă, este nevoie de eforturi considerabile ce țin de infrastructură. Despre situația pistelor de biciclete din țară am mai vorbit și cu altă ocazie, de altfel. Și-atunci v-am povestit despre cum ele sunt aproape inexistente, iar acolo unde sunt, sunt realizate prost și, de fiecare dată, pe extrem de mulți bani – mai mulți decât ar merita.

Aștept cu nerăbdare detalii cu privire la ce anume va include, mai exact, legea bicicletei. Nu de alta, însă dacă ar trebui să se înceapă de undeva, punctul de pornire ar trebui să fie infrastructura de piste din întreaga țară. Poate nu ar strica, printre altele, și o lege a bunului simț, care să-i oblige pe șoferii români să aibă ceva mai multă considerație pentru bicicliștii participanți la trafic.

Citește și: Bicicleta, vehicul ideal în vremea pandemiei

#News