Meta, compania care administrează platforme precum Facebook, a introdus o nouă funcționalitate de afișare a știrilor. Meta va afișa acum sumarul știrilor direct pe platformele sale, înlocuind link-urile către site-urile sursă, potrivit ziare.com.
Schimbarea ar putea afecta în mod semnificativ autorii de conținut, care vor avea mai puține șanse să atragă vizitatori pe propriile site-uri.
Această modificare este utilă pentru utilizatori, care nu mai trebuie să părăsească platforma pentru a citi știrile. În loc să acceseze articolele-sursă, care pot conține reclame, utilizatorii vor vedea direct rezumatul creat de AI pentru fiecare știre. Astfel, aceștia pot continua navigarea în News Feed fără întreruperi. Cu toate acestea, în practică, partenerii de conținut ar putea să nu mai fie motivați să își distribuie materialele prin platformele Meta. Funcționalitatea Meta este similară cu AI Overviews de la Google, care a generat controverse în SUA.
Utilizatorii au încercat să scape de această funcție, deoarece algoritmii Google direcționează mai puțin către site-urile sursă.
Deși Meta nu se pretinde a fi o sursă principală de știri, până acum, afișa link-urile către sursele originale. Acest lucru pare să se schimbe odată cu noua abordare. Accesarea unui articol nu va mai direcționa automat utilizatorul către site-ul extern. Acesta va vedea o versiune intermediară a articolului, uneori copiată cuvânt cu cuvânt. Astfel, materialul citit nu va fi cel original, ci o reproducere care poate reflecta o viziune distorsionată, în raport de setările AI-ului Meta. Meta a depus eforturi pentru ca propria versiune de articol să semene cât mai mult cu cea a site-urilor originale. Meta a adăugat un buton „View sources” la materialul prezentat. Micii întreprinzători vor trebui să se adapteze noului model de business, în care AI-ul este intermediarul conținutului creat de ei.
Bărbat din Feteşti mort în timp ce încerca să fabrice o bombă artizanală