Fotografia cu panoul publicitar Alka din Craiova a făcut deja turul României internaute, părerile despre această reclamă controversată fiind împărțite. Pe de-o parte, unii consideră că nu ar trebui să mergem atât de departe cu „politically corectness-ul”. Cealaltă jumătate de țară este de părere că așa ceva depășește normele bunului simț.
Se pare că CNDC (Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării) a ales să țină partea celor ce au considerat reclama a fi necviincioasă. Acesta i-a amendat pe cei de la Alka cu 10.000 lei, pe motiv de advertare cu „tentă sexuală” și degradare a imaginii femeii, atingând deminitatea sexului frumos.
Citește și: Leo Messi, într-o reclamă românească
”Campania publicitară pentru produsele Alka, care are ca scop promovarea produselor prin asocierea cu imagini în care se regăsesc preponderent femei, imagini însoțite de mesaje care în mod vădit tentă sexuală. Promovează o imagine degradantă şi ofensatoare asupra femeilor şi aduc atingere demnităţii femeilor promovând sexismul şi obiectificarea acestora, reprezintă faptă de discriminare potrivit art. 2 alin. (1) și art. 15 din O.G. 137/2000, republicată”, se arată în comunicatul CNCD.
Citește și: Filmul „Prima Tentație a lui Hristos” stârnește controverse
Din categoria firmelor private, firma „de napolitane”, Alka, este prima care intră în vizorul CNDC, după ce, anul trecut Registrul Auto Român (RAR), ar fi fost de asemenea amendat pentru o reclamă ce promova purtarea centurii de siguranță.
#News #Alka