Guvernul francez încearcă să obțină un angajament din partea supermarketurilor și a grupurilor producătoare de bunuri de consum pentru a contribui la combaterea inflației prin dublarea numărului de produse supuse reducerilor de prețuri în acest an, de la aproximativ 1.000 în prezent, a declarat o sursă din Ministerul de Finanțe, potrivit g4media.ro.
Sursa a declarat că guvernul este în favoarea devansării negocierilor anuale privind prețurile între retaileri și furnizorii lor, stabilite în prezent pentru o fereastră între decembrie și martie în fiecare an.
Ministrul francez de finanțe, Bruno Le Maire, s-a întâlnit cu principalii comercianți cu amănuntul și urma să poarte joi discuții cu furnizorii lor industriali pentru a discuta despre cum să accelereze reducerile de prețuri. După întâlnire, grupul de lobby al industriei de retail Federation du Commerce et de la Distribution (FDC) a declarat că doar 25 din cele 75 de mari grupuri producătoare de bunuri de consum au fost de acord până acum să reducă prețurile, și doar la un număr limitat de produse. Grupul dă vina pe multinaționalele globale pentru costul ridicat al vieții.
Mai devreme, șeful lanțului de magazine alimentare Les Mousquetaires a declarat că nu se așteaptă ca prețurile din supermarketuri să scadă semnificativ înainte de luna martie a anului viitor și a reluat un avertisment al unui grup rival, potrivit căruia consumatorii francezi cheltuiesc mai puțin din cauza prețurilor care se mențin ridicate.
Thierry Cotillard, al cărui grup are peste 3.000 de magazine în Franța, a declarat că oamenii și-au redus cumpărăturile din supermarketuri cu aproximativ 5% în ceea ce privește volumul și au cumpărat mai puține produse proaspete, precum pește și carne. „Este o preocupare reală, deoarece francezii consumă mai puțin … Nu este bine pentru economie, nu este bine pentru afaceri”, a spus el.
Directorul general al retailerului francez Carrefour, Alexandre Bompard, a avertizat, de asemenea, că prețurile ridicate i-au forțat pe consumatori să facă reduceri masive ale cheltuielilor pentru bunuri esențiale și a îndemnat guvernul să amâne o lege care să limiteze promoțiile pe care le pot oferi retailerii
.Prețurile ridicate la alimente reprezintă o preocupare pentru toate guvernele europene, retailerii și firmele producătoare bunuri de consum acuzându-se reciproc. Retailerii francezi au solicitat negocieri mai regulate cu companiile producătoare de bunuri de consum pentru a reflecta modificările prețului materiilor prime. Anul acesta, aceste negocieri au dus la o creștere cu 10% a prețului produselor de pe rafturile supermarketurilor. Avertizare de ploi torențiale, vijelii și grindină pentru mai multe județe din țară