Mihai Șora, cunoscutul filosof român, a fost facturat cu suma de 6.096,99 de lei, pentru consumul de energie electrică din perioada 7 iulie – 14 septembrie 2022.
Într-o postare pe pagina personală de Facebook, relatează strania întâmplare.
Mihai Șora, pus în fața unei facturi „elefant”
„Este pentru prima dată când mă izbesc de un asemenea elefant. Cum să fac?”, a scris pe Facebook, pe 14 septembrie, Mihai Șora.
Factura de peste 6.000 de lei, emisă de ENEL, este scadentă pe 28 septembrie. Aceasta nu poate fi explicată de filosoful român, mai ales că nu utilizează excesiv de multe aparate dependente de electricitate.
„Un bec mititeluț, la masa de scris: „economic“ i se spune. Un frigider A+++, Zanussi, și el mititel (cel mai scund din comerț). Un laptop HP (care stă să-și dea obștescul sfârșit, dar care nu a fost vreodată, în lunga lui viață, energivor). O tabletă cu măr. Un telefon mobil. O mașină de spălat rufe (de care nu abuzăm, fiind – de la natură – mai sobri și curăței). Atât. NU televizor. NU aer condiționat. NU mașină de cafea. NU alte electrocasnice (cum ar fi mașina de tocat firul de leuștean în patru)”, inventariază acesta.
Mai povestește cu umor și că, din când în când, aprinde becul atunci când merge la baie.
6.096,99 de lei pentru 161 de kilowați
Întrucât postarea inițială devenise virală (peste 900 de comentarii și aproximativ 600 de distribuiri), Mihai Șora a revenit cu explicații joi dimineață. Astfel, aflăm că filosoful trebuie să plătească o factură uriașă în condițiile în care a consumat doar 161 de kilowați în intervalul 7 iulie – 14 septembrie 2022.
Potrivit calculelor, acesta a utilizat 2,33 de kilowați pe zi.
„Nu sunt eu în leagăn (încă n-am lămurit facturoiul de la ENEL și nu-mi prea arde de joacă), însă rămân răbdător, cum mă știți…”, a scris Mihai Șora.
Reacția ENEL: Am început verificări
Reacția ENEL nu a întârziat să apară în secțiunea de comentarii. Compania a suspendat plata facturii până la finalizarea verificărilor.
„Bună dimineața, domnule Mihai ȘORA, ne pare rău pentru situația semnalată. Am început verificări și vom reveni cu primele detalii la dumneavoastră în cel mai scurt timp. Până când vom finaliza aceste verificări, factura dumneavoastră va fi suspendată de la plată. Vă mulțumim că ați sesizat problema”, au scris reprezentanții ENEL.