Construcția unei secțiuni din Autostrada A1 Sibiu – Pitești riscă să se oprească din cauza blocării fără explicații a fondurilor, susține deputatului Cristian Buican. Este vorba mai precis despre fondurile alocate drumului expres Râmnicu Vâlcea – Tigveni, potrivit ziare.com.
Potrivit deputatului, există riscul ca tronsonul șase a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești să nu se mai construiască, după ce s-a anunțat că au fost alocate fonduri prin PNRR pentru realizarea drumului, la sfârșitul lui septembrie
Deputatul nu a explicat de ce au fost blocate fondurile, dar a dat amănunte privitoare la importanta acestei conexiuni nu doar pentru Râmnicu Vâlcea. Potrivit deputatului Cristian Buican, pe culoarul reprezentat de Valea Oltului se realizează cea mai importantă legătură dintre sudul României, nordul și vestul acesteia.
În prezent acest culoar trece prin Râmnicu Vâlcea iar prin realizarea Autostrăzii Pitești – Sibiu astfel încât să se realizeze traseul cel mai scurt dintre București și Sibiu, capitala județului Vâlcea se va afla la câțiva zeci de km de această autostradă. Dezvoltarea în continuarea a municipiului Râmnicu Vâlcea și chiar a întregului județ depinde într-o măsură semnificativă de accesul rapid al mărfurilor și persoanelor atât spre sudul țării, cât și spre Transilvania, în special spre capitală, a subliniat parlamentarul vâlcean.
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene publica, în luna martie anul trecut, Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), prin care 4,5 miliarde de euro urmau să fie investite pentru transport rutier și autostrăzi, în care figura și drumul expres Râmnicu Vâlcea Tigveni
Una dintre variante a fost ca drumul expres să coincidă cu DN73C, actualul drum național care leagă Râmnicu Vâlcea de Curtea de Argeș, prin Tigveni.
Autostrada A1 este o autostradă din România, parte a Coridorului IV pan-european de transport, aflată în construcție, din care sunt funcționale trei segmente: unul de 109,6 km care leagă Bucureștiul, capitala României, de Pitești, reședința județului Argeș (care are un capăt în vestul Bucureștiului și celălalt la intersecția cu DN7, la nord de Pitești); un alt segment de circa 176 km care ocolește orașul Sibiu pe la nord (între localitățile Șelimbăr și Șura Mică) și merge mai departe până în dreptul localității Holdea, ocolind orașele Sebeș, Orăștie și Deva și tronsonul Margina–Nădlac, de 158 km. Autostrada A1 a fost prima construită în România, în perioada 1967–1972 și refăcută în 2000, cu noi segmente adăugate între anii 2007 și 2019.