Magazinele Zara vor intra pe piaţa hainelor second-hand, oferind servicii de reparaţii, revânzare şi donare a hainelor în Marea Britanie, potrivit romaniatv.net.
Cumpărătorii vor putea, începând cu 3 noiembrie, să îşi repare articolele de îmbrăcăminte Zara cumpărate în orice sezon anterior, incluzând înlocuirea nasturilor, a fermoarelor şi efectuarea de cusături.
De asemenea, clienţii britanici vor putea să îşi revândă hainele Zara purtate utilizând o nouă platformă. Ei pot dona hainele de la orice brand în scopuri caritabile. Decizia de prelungire a viaţii hainelor este o modificare importantă pentru Zara, marcă renumită pentru abordarea sa de tip fast-fashion. Lanţul de magazine deţinut de grupul Inditex SA, cel mai mare retailer mondial de îmbrăcăminte, a decis să reacţioneze la presiunile pentru a deveni mai sustenabil, în contextul în care industria textilă produce aproape 10% din emisiile globale de CO2.
Compania spaniolă a subliniat că iniţiativa va contribui la reducerea risipei şi consumului de materii prime dar nu a precizat dacă va extinde serviciul şi pe alte pieţe
Platforma de revânzare a hainelor purtate va fi organizată pe categorii de produse, incluzând informaţii detaliate pentru fiecare articol, inclusiv o fotografie furnizată de vânzător, informaţiile privind produsul original fiind furnizate de Zara. Inditex deține 100 de magazine în Marea Britanie, dintre care 60 sunt magazine Zara. În primul semestru al anului în curs, vânzările Inditex au crescut cu 24,5%, până la 14,8 miliarde de euro, profitul net crescând cu 41% până la 1,8 miliarde de euro. În România, la sfârșitul anului 2018, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti.
Zara este o companie de vânzare cu amănuntul din La Coruña, Spania, care a fost fondată în 1975 de Amancio Ortega și Rosalía Mera.
Acest lanț de magazine este nava amiral a grupului Inditex, care deține și mărcile: Massimo Dutti, Pull & Bear, Oysho, Uterqüe, Stradivarius și Bershka. Zara a fost descris de Directorul de modă Daniel Piette de la Louis Vuitton ca „posibil să fie cel mai inovator și devastator retailer din lume”. CNN a catalogat Zara ca „fiind o poveste spaniolă de succes”. Se pretinde că Zara are nevoie de doar două săptămâni, pentru a dezvolta un produs nou și să îl trimită în magazine, comparativ cu media de șase luni în industrie și lansează în jur de 10.000 de modele noi în fiecare an. Zara a rezistat trendului de mutare a producției în țările mai puțin dezvoltate. Poate că strategia sa cea mai neobișnuită a fost politica de zero publicitate, compania preferând să investească un procent din venituri, în deschiderea de noi magazine în loc. Acest lucru a dezvoltat ideea că Zara ar „copia moda” și ar face produse low cost.