Românii vor cheltui cu ocazia Black Friday 2022 peste 400 de milioane de euro, după ce în 2021 suma cheltuită a fost de 350 milioane de euro, potrivit estimărilor consultanţilor Frames, potrivit digi24.ro.
Cea de-a 12 ediţie a Black Friday începe sub auspiciile inflaţiei, dar „teama de scumpiri va determina una dintre cele mai bune perioade de shopping din ultimii ani, fiind probabil, ultimul bal înainte de criza economică spre care ne îndreptăm, cred experții.
Estimările Frames arată faptul că, după ce 2021 în care Black Friday a generat încasări de aproximativ 350 milioane de euro (la nivelul întregii luni noiembrie/online&offline), în 2022 s-ar putea depăşi cifra de 400 milioane de euro. În ceea ce priveşte valoarea medie a coşului de cumpărături, în online, aceasta va trece de nivelul de 500 de lei, comparativ cu 450 de lei cât a fost anul trecut.
Companiile din zona de retail (fashion, IT&C, bricolaj, beauty, food ), cu care compania de consultanţă Frames colaborează susţin că în preferinţele vânzărilor de „Black Friday 2022” vor fi produsele de îmbrăcăminte şi încălţăminte, alături de cele din zona de Beauty.
În 2021, piaţa comerţului electronic din România a fost estimată la 6,2 miliarde de euro, mai mare cu 11% faţă de 2020. Vânzările de la nivel local au reprezentat jumătate din totalul realizat la nivelul Europei de Est, potrivit unui studiu Ecommerce Europe şi EuroCommerce.
Previziunile pentru 2022, pe acest segment de vânzări, arată o valoare de peste şapte miliarde de euro.
Specialiştii susţin că numărul comenzilor realizate de pe telefonul mobil va creşte cu minim 15%, după ce, în 2021, comenzile de „Black Friday” de pe telefonul mobil le-au depăşit pe cele de pe desktop (64,1%), procentul din valoarea totală a comenzilor fiind mai mare de 56,2%.
„Teama de scumpiri este catalizatorul febrei cumpărăturilor din acest an. Va fi o adevărată vânătoare de promoţii, de preţuri mai bune la aproape toate tipurile de produse şi servicii, de la îmbrăcăminte şi încălţăminte la electronice, electrocasnice, produse de beauty, alimente şi băuturi. Focusul majorităţii clienţilor va fi pe cumpărarea unor produse de care au nevoie sau despre care se gândesc să le cumpere acum până să se scumpească”, notează analiză de specialitate.
Cetatea Sarmizegetusa Regia poate fi vizitată virtual