Compania Blue Air a început să restituie pasagerilor banii pentru cursele anulate în cursul lunii septembrie. La începutul acestui an, românii care au acționat împotriva companiei low-cost, au început să își primească contravaloarea biletelor cumpărate, potrivit romaniatv.net.
În aceste momente, compania aeriană Blue Air este în procedură de concordat, un mecanism de savgardare a companiilor, care are scopul de a preveni intrarea în insolvență.
Compania este în proces de a fi preluată, în proporție de 75%, de către statul român, deoarece nu și-a respectat obligațiile privind ajutoarele oferite pentru redresare, în urma pierderilor cauzate de pandemia de COVID-19. Pe lângă cele 336 de milioane de lei ce reprezintă obligații de plată ce au rezultat după de a primit ajutor din partea statului, compania are restanțe fiscale de zeci de milioane de lei, iar Agenția Națională de Administrare Fiscală a pus poprire pe șase avioane ale operatorului low-cost.
Vlad Hatos, un pasager Blue Air, a reușit să își recupereze banii pe biletele anulate, prin intermediul ING, în 29 decembrie 2022, la două luni după ce a trimis băncii e-mail-urile primite de la Blue Air cu confirmarea plății pentru bilete, poze cu biletele și date personale. „Clienții Băncii Transilvania care au cumpărat cu cardul BT bilete Blue Air pot să își recupereze banii pentru călătoriile care au fost anulate. Un răspuns pozitiv depinde de documentele trimise de client, de acceptul băncii comerciantului de a returna suma și de a nu amâna demersul prea mult”, au transmis reprezentații Băncii Transilvania.