Compania Publică de Electricitate din Grecia (PPC) a anunțat un acord obligatoriu cu compania românească Enel SpA pentru achiziționarea Enel și a filialelor sale din România, potrivit economedia.ro.
Acordul se referă la achiziția tuturor participațiilor deținute de Enel și filialele sale din România pentru o sumă totală de aproximativ 1,26 miliarde de euro (pe baza valorii totale a activității, care se ridică la aproximativ 1,9 miliarde de euro). Contravaloarea totală este supusă unor ajustări periodice și include un mecanism de câștiguri în contextul unei posibile plăți suplimentare bazate pe o creștere viitoare a valorii activităților comerciale.
Finalizarea achiziției este estimată să aibă loc până în al treilea trimestru al anului 2023 și va fi supusă anumitor condiții (condiții precedente) obișnuite în astfel de tranzacții, inclusiv, printre altele, aprobarea autorităților competente în materie de concurență.
PPC intenționează să finanțeze achiziția printr-o combinație de datorii și capitaluri proprii din bilanțul său, din care 800 de milioane de euro vor proveni din împrumuturi deja garantate, disponibile sub forma unui împrumut pe 5 ani de 485 de milioane de euro de la bănci grecești, precum și a unui împrumut punte (bridge facility) de 315 milioane de euro de la bănci internaționale.
Georgios Stassis, președinte și director general al PPC, a declarat: „Această achiziție este în deplină concordanță cu ceea ce am prezentat în noiembrie 2021 în contextul planului nostru strategic, care prevedea extinderea noastră internațională în regiunea Europei de Sud-Est și, prin urmare, activitățile Enel din România reprezintă alegerea ideală atât din punct de vedere geografic, cât și din punct de vedere comercial. Aceasta este o oportunitate unică de a achiziționa o companie energetică integrată pe verticală cu o evaluare atractivă, punând în mișcare transformarea PPC în cea mai importantă companie de energie curată din Europa de Sud-Est. Suntem încrezători că această evoluție importantă va contribui la dezvoltarea și îmbunătățirea competitivității PPC atât la nivel internațional, cât și la nivel național, creând în cele din urmă valoare pentru părțile interesate.“