Birmingham, al doilea cel mai mare oraș din Marea Britanie, și-a declarat falimentul. Cea mai mare autoritate locală din Europa urmează să oprească toate cheltuielile, cu excepția serviciilor pe care trebuie să le furnizeze prin lege, cum ar fi asistența socială, colectarea deșeurilor și protecția persoanelor vulnerabile, potrivit g4media.ro.
Consiliul condus de laburiști trebuie să achite o factură de 760 de milioane de lire sterline pentru revendicări privind egalitatea de salarizare.
Există temeri că reducerile ar putea afecta drumurile, parcurile, bibliotecile și proiectele culturale, în timp ce un semn de întrebare planează asupra finanțării de către consiliu a Campionatelor Europene de Atletism din 2026, planificate pentru stadionul Alexander din oraș. Consiliul, care se confruntă cu un deficit bugetar imediat de 87 de milioane de lire sterline în acest an, a acuzat, de asemenea, implementarea sistemului său IT Oracle pentru situația sa disperată. Destinat să eficientizeze plățile consiliului și sistemele de resurse umane, sistemul emblematic ar fi trebuit să coste 19 milioane de lire sterline. Dar, după trei ani de întârzieri, în luna mai s-a dezvăluit că ar putea costa până la 100 de milioane de lire sterline.
Marți seară, Departamentul guvernamental pentru Nivelare, Locuințe și Comunități (DLUHC) a declarat că s-a „angajat în mod regulat” cu consiliul în ultimele luni în legătură cu „presiunile cu care se confruntă” și că și-a „exprimat îngrijorarea serioasă cu privire la aranjamentele de guvernare”.
„Am solicitat asigurări scrise din partea liderului consiliului că orice decizie referitoare la problemele consiliului privind egalitatea de remunerare reprezintă cea mai bună valoare pentru banii contribuabililor”, a adăugat acesta. Cotton, care nu se află în prezent în oraș din cauza unor „angajamente familiale de lungă durată”, a insistat că consiliul „va continua să ofere servicii esențiale, cum ar fi protecția și asistența socială pentru copii, asistența socială pentru adulți, educația, colectarea deșeurilor, întreținerea drumurilor și serviciile de bibliotecă” pentru cei 1,1 milioane de contribuabili din oraș. Liderul a susținut că a aflat de criza financiară abia în același timp cu ceilalți consilieri, în timpul ședinței de cabinet de marți dimineață. O nouă ședință extraordinară va avea loc pe 26 septembrie, iar negocierile cu DLUHC vor continua în lunile următoare pentru a determina o abordare a finanțării pasivului, a declarat autoritatea. „Prioritatea mea acum este de a mă asigura că avem un plan de redresare financiară care să poată face față marilor cerințe care sunt impuse consiliului și să continue să furnizeze serviciile pe care se bazează orașul”, a declarat Cotton. Vaccinul antigripal va fi eliberat de la farmacii pe bază de rețetă electronică