Când vine vorba de autostrăzile din România, este greu să ne dăm seama dacă vom ajunge vreodată să ne ridicăm măcar un sfert la performanța Germaniei. Fiecare guvern venit la putere a promis câte-n lună și în stele (sute de kilometri finalizați), însă realitatea este tot cea pe care o știm de 30 de ani.
Poate cea mai disputată autostradă a României este autostrada Transilvania, pentru care Compania Națională de Drumuri a plătit consultanță de peste 22 de milioane de euro pentru 0 km construiți, în ultimii șase ani. Surpriza mare este ce politician „corect” se află în spatele acestei mârșăvii: Clotilde Armand, de la USR.
Firma ar încasa bani ca și cum ar superviza lucrări pe 415 kilometri
Chiar dacă lucrările pentru autostrada Transilvania au fost abandonate din vara anului 2011 până la începutul lui 2014, consultantul Egis, firmă condusă de Clotilde Armand (USR), ar fi încasat aproape 20 de milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor inexistente.
Din datele CNAIR, în perioada 2012-2016, francezii de la Egis au depus facturi în valoare de aproximativ 100 de milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor de construcție pentru autostrada Brașov-Cluj-Borș, conform contractului nr. 2562 semnat în 30 august 2004.
În prezent, oficialii CNAIR primesc la mijlocul fiecărei luni facturile pentru supervizarea lucrărilor de construcție a autostrăzii Brașov-Cluj-Borș. Valoarea acestora variază între 1,2 și 2 milioane de lei. În 2016, conform facturilor afișate pe site-ul CNAIR, Egis a facturat aproximativ 4,5 milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor de construcție a autostrăzii Brașov – Cluj – Borș, scrie sfin.ro.
Din cei 20,5 milioane de lei, bani ce ar fi trebuit să ajungă în conturile Egis Scetauroute, doar 12,5 milioane de lei au fost încasați. Restul, 8 milioane de lei reprezintă facturi neacceptate la plată de CNAIR.
Din informațiile afișate pe site-ul Companiei, în perioada ianuarie 2012-decembrie 2013, Egis Scetauroute a primit peste 64 milioane de lei pentru supervizarea lucrărilor de construcție a autostrăzii Brașov – Cluj – Borș. În perioada 2009-2011, Egis încasa aproximativ 70.000 de euro/ lună pentru supervizarea lucrărilor autostrăzii Brașov-Borș.
Clotilde Armand jură că nu fură și că este curată ca lacrima
Clotilde Armand, director Egis România, conform declarației de avere, depusă în calitate de consilier la Primăria Sectorului 1, neagă toate aceste informații, susținând că se încearcă denigrarea imaginii sale.
„În 2004, Egis, care este o firmă care aparține unei instituții publice din Franța și-a luat angajamentul că alături de statul român va presta servicii de supervizare pentru construirea unei autostrăzi de maximă calitate. Supervizarea înseamnă, în primul rând supervizarea proiectării, când nu se face construcția. În al doilea rând, înseamnă supervizarea echipei de pe șantier și în al treilea rând, gestionarea problemelor după o reziliere. Egis nu este firma mea, nu îmi aparține. Este o societate a statului francez care își respectă angajamentele. Se încearcă denigrarea imaginii mele și se dorește de către anumiți politicieni eșecul în construirea de autostrăzi”, a precizat Coltilde Armand.