Licitație pentru drumul Expres Focşani – Brăila

Investiţia este de aproximativ un miliard de euro

Drum expres
Drum expres sursa foto pixabay

Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a transmis, spre validare, Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP), documentaţia pentru proiectarea şi execuţia Drumului Expres Focşani – Brăila. Este o investiţie estimată la aproximativ un miliard de euro, finanţată din fonduri europene, potrivit unui anunţ postat pe pagina de Facebook a CNIR, potrivit g4media.ro.

Contractul este licitat într-un singur lot, de 73 kilometri.

”Drumul Expres Focşani – Brăila va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploieşti – Paşcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila – Galaţi (DEx 6), Tulcea şi Constanţa, iar contractul pentru proiectare şi execuţie va fi publicat în Sistemul Electronic pentru Achiziţii Publice (SEAP) într-un singur lot, devenind astfel, cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, în postare.

El a precizat că la baza acestei decizii au stat mai multe criterii.

„Este o zonă de câmpie unde managementul de şantier trebuie foarte bine gândit, inclusiv sursele pentru materialele de umplutură. Din acest motiv, dar şi pentru a optimiza execuţia efectivă a şantierului am decis să-l scoatem la licitaţie într-un singur lot. Asta nu înseamnă că viitorul antreprenor nu va putea da în trafic segmente din acest drum care vor avea descărcări şi vor funcţiona independent. Totodată, am ales câteva criterii ce reprezintă un element de noutate pentru o asemenea lucrare de infrastructură, criterii care se vor regăsi în documentaţia de atribuire”, a spus Budescu.

Drumul Expres Focşani – Brăila va avea o lungime de 73 kilometri

Durata contractului va fi de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie. Drumul Expres va avea două benzi pe sens, acostament consolidat şi parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană. Pe traseu sunt prevăzute şase noduri rutiere şi 57 de structuri (poduri şi pasaje). În punctajul pentru licitaţie, CNIR a inclus criterii sociale (angajarea forţei de muncă din plan local) şi pentru protecţia mediului. „După validarea de către ANAP, contractul va fi vizibil şi în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice”, notează CNIR.

Modificări importante introduse de Google Maps