Foto: Pixabay

În județul Constanța au fost emise mai multe avertizări de coduri de vreme severă, cu fenomene precum averse torențiale de 50-60 l/mp în majoritatea zonelor și până la 200 l/mp în sudul litoralului, descărcări electrice și intensificări scurte ale vântului cu aspect de vijelii.

Din cauza acestor condiții, mai multe surse și stații de tratare/pompare au înregistrat fluctuații și căderi de tensiune, afectând alimentarea cu apă în anumite localități.

Astfel, în data de 31 august 2024, ora 10.00, furnizarea apei potabile a fost întreruptă în Pecineaga, Vânători, Dulcești și Vârtop.

După restabilirea alimentării cu energie electrică, echipele RAJA au repornit sistemele și au reluat furnizarea apei în localitățile Biruința, Topraisar, Costinești, Albești, 23 August, Mangalia, Cap Aurora, Jupiter, Olimp, Saturn, Venus și Neptun.

În urma ploilor abundente, ce au depășit cu mult debitele de preluare ale sistemului de canalizare, într-un interval scurt de timp, la dispeceratul societății s-au înregistrat  183 de  reclamații

Pe municipiul Constanța și stațiunea Mamaia, s-au semnalat 49 de sesizări, iar peste 50 de reclamanții au venit din Agigea, Tuzla, Techirghiol, Costinesti, Eforie Nord, Eforie Sud, Cumpăna, Valu lui Traian și Năvodari.

Deși volumul de apă a fost mult peste capacitatea normală de gestionare, sistemul și-a îndeplinit treptat rolul, facilitând evacuarea apei acumulate și reducând impactul inundatiilor.

Cele mai multe sesizări, 80 s-au primit de la nivelul municipiului Mangalia și stațiunile din sudul litoralului, unde s-au înregistrat averse care au depășit o cantitate record de peste 200 de l/mp, prin acumulare

Sistemul stradal de colectare și evacuare a apelor meteorice este proiectat conform reglementărilor tehnice în vigoare, pentru preluarea cantităților de apă calculate conform unor date standardizate, pentru ploi de intensitate, durată și frecvență medii și nu sunt dimensionate pentru a face față evenimentelor de precipitatii extreme, care sunt niște situații excepționale.

Echipele de intervenție RAJA sunt mobilizate pe teren pentru a reduce efectele inundațiilor cauzate de ploile torențiale și răspund cu promptitudine la toate solicitările primite și în acest moment, majoritatea situațiilor sunt în curs de rezolvare.

Sistemul de canalizare funcționează la parametrii optimi, iar în cele mai multe zone apa acumulată aproape s-a retras deja, reducând semnificativ riscul de inundații sau alte probleme asociate precipitațiilor abundente

La nivelul RAJA SA, activitatea comandamentului pentru situații de urgență și implicit asigurarea permanenței prin cele 48 de echipe de intervenție a fost prelungită până luni, 02 septembrie 2024, ora 08.00.

RAJA: ”Recomandăm abonaților care întâmpină probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă și canalizare să le sesizeze la dispeceratul societății, apelând numărul 0241.924, tasta 3, pentru a se putea interveni în cel mai scurt timp în remedierea situațiilor”

Totodată, rugăm consumatorii să manifeste înțelegere, întrucât defecțiunile apărute în sistemul de alimentare cu energie electrică, cauzate de condițiile meteorologice actuale, nu sunt sub controlul echipelor noastre. Imediat ce situația va permite și alimentarea cu energie electrică va fi restabilită în zonele afectate, imediat se va relua și distribuția apei”, se arată în comunicatul emis de societatea RAJA.