Alimente
Alimente sursa foto pixabay

Comercianții vor fi obligați să ofere informații clare în cazul în care redus gramajul unui produs, dar păstrează ambalajul și prețul. O nouă reglementare a ANPC în acest sens intră în vigoare joi, potrivit ziare.com.

Ordinul vizează reducerea înșelătoriei la raft, numită shrinkflation, prin care cantitatea produselor este redusă, dar prețul și ambalajul rămân la fel

Astfel, magazinele vor trebui să afișeze vizibil și lizibil informațiile privind scăderea cantității unui produs pentru a nu induce în eroare consumatorii, scrie ANPC. ”Reducerea gramajului, dar păstrarea prețului produselor reprezintă, de fapt, o scumpire mascată și o înșelare a clienților. O practică pe care, de astăzi, odată cu intrarea în vigoare a ordinului emis de ANPC, niciun comerciant nu o va mai putea folosi! Așa cum am promis, protejăm puterea de cumpărare a românilor cu venituri mici și medii, cei mai afectați de aceste practici înșelătoare!!, scrie premierul Marcel Ciolacu pe Facebook. O declarație similară a fost făcută și de președintele interimar al ANPC, Sebastian Hotca.

”Prin acest Ordin, stabilim un standard de exigență și transparență necesar în relația cu consumatorii. Orice încercare de a masca reducerea cantităților de produse, menținând aceleași prețuri și ambalaje, fără o informare clară și precisă, va fi sancționată”

” Consumatorii au dreptul la o informare corectă, completă și precisă, iar operatorii economici trebuie să își asume această responsabilitate. ANPC va monitoriza cu strictețe aplicarea acestui act normativ și nu va tolera nici un fel de abateri”, a spus Sebastian Hotca. În cazul în care agenții economici nu se conformează, riscă amenzi între 1.000 și 10.000 de lei, dar și oprirea temporară de la comercializare a produselor cu abateri de informare până la remediere, respectiv informarea consumatorilor.

Fenomenul prin care producătorii ascund scumpirea produselor prin reducerea gramajului, numit „Shrinkflation” ia amploare în lume. În final, clientul are în raft un produs cu același preț, dar într-o cantitate mai mică. Noua cantitate este trecută pe etichetă, însă nu toţi consumatorii remarcă diferența. Asociaţiile de comercianţi din România spun că 20% din produsele de pe piaţă ar fi afectate.

Cum se tratează astenia de toamnă