CFR Călători va opera zilnic, în media, peste 1.000 de trenuri în perioada decembrie 2024-decembrie 2025. Compania anunță că noul mers al trenurilor va intra în vigoare din 15 decembrie, potrivit stiripesurse.ro.
CFR Călători a anunțat luni că, începând cu data de 15 decembrie 2024, intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2024-2025, ce va fi valabil până la data de 13 decembrie 2025.
În noul plan de Mers al Trenurilor vor circula zilnic în medie 1100 trenuri operate de CFR Călători. CFR Călători a introdus în circulație 4 trenuri noi București Nord – Brașov. Acestea sunt formate din rama electrică RE-IR Alstom Coradia Stream, alocată pentru exploatare operatorului național de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Cele 4 trenuri noi IR proiectate pentru circulația în acest mers de tren nou sunt: 1 IR 16001 Bucureşti Nord (06.31) Brașov (08.59) 2h 28m, IR 16002 Brașov (10.25) Bucureşti Nord (12.58) 2h 33m, IR 16003 Bucureşti Nord (13.22) Brașov (16.00) 2h 38m, IR 16004 Brașov (16.27) Bucureşti Nord (19.00) 2h 33m.
De asemenea, în condițiile începerii lucrărilor la infrastructura feroviară „Quick Wins”, pe relația București Nord – Craiova, CFR Călători a planificat trenuri pe rute modificate, astfel pentru a răspunde mai bine cerințelor și pentru menținerea relațiilor internaționale ce leagă principalele orașe din România cu Europa, circulă Trenul internațional IR 72 „Traianus”, în relația Craiova – Budapesta Keleti , Trenul internațional IR 73 „Traianus”, în relația Budapesta Keleti – Craiova.
De asemenea, se va introduce un tren nou în circulație IR 1599 în relația București Nord – Drobeta Turnu Severin, cu plecare din stația București Nord la ora 5.02 sosire în stația Drobeta Turnu Severin ora 12.19.
În condițiile demarării lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, pentru preluarea călătorilor în perioada sezonului estival din stațiile Cluj Napoca, Sighișoara, Câmpia Turzii, Copșa Mică, CFR Călători introduce în circulație trenurile IR sezoniere 1947/1948 în relația Cluj Napoca – Brașov și retur, ramuri la trenurile IR sezoniere 1941/1942 în stația Brașov. În sezonul estival între principalele orașe din țară și litoral se asigură legătura cu trenuri directe, cu mențiunea că pe distanța Constanța – Mangalia și retur trenurile circulă în regim de tren Regio și la tarifele aferente acestui rang de tren.