Traficul rutieră se desfăşoară alternativ vineri dimineaţă, 13 decembrie, pe DN 16 Reghin-Cluj-Napoca, în judeţul Bistriţa-Năsăud, după ce un TIR a rămas imobilizat pe şosea, din cauza poleiului, potrivit ziare.com.
De asemenea, ceaţa reduce vizibilitatea sub 150 de metri, pe autostrăzile A3 Bucureşti-Braşov şi A0 Centura Nord Bucureşti.
Centrul Infotrafic al Poliţiei Române informează că traficul rutier se desfăşoară alternativ, pe un sens, pe DN 16 Reghin-Cluj-Napoca, în zona localităţii Silivaşu de Câmpie, judeţul Bistriţa-Năsăud, după ce un TIR a rămas imobilizat pe suprafaţa de rulare din cauza carosabilului alunecos (polei). În zonă acţionează utilaje care împrăştie material antiderapant. Astfel, se estimează reluarea normală a traficul rutier după ora 7:00. De asemenea, este semnalată ceaţă, care scade vizibilitatea în trafic sub 150 de metri, pe autostrăzile A3 Bucureşti-Braşov şi A0 Centura Nord Bucureşti.
Pe arterele rutiere principale, respectiv autostrăzile A1 Bucureşti-Piteşti şi A2 Bucureşti-Constanţa, DN 1 Ploieşti-Braşov şi DN 7 Râmnicu Vâlcea-Sibiu, se circulă pe un carosabil uscat, cu vizibilitate bună şi valori de trafic normale.
Pe autostrada A1 Bucureşti-Piteşti, unde se înregistrează aglomeraţie pe sensul de intrare în Capitală, începând din localitatea Ciorogârla, judeţul Ilfov. Trafic îngreunat este semnalat şi pe Centura Capitalei, pe raza localităţilor Chiajna, Domneşti, Bragadiru şi Pantelimon.
Poliţiştii rutieri au transmis recomandări şoferilor pentru siguranţa în trafic în sezonul rece
Informarea prealabilă cu privire la condiţiile meteorologice şi starea drumurilor de pe traseul care urmează a fi parcurs, precum şi posibilitatea utilizării unor rute alternative; Echiparea autovehiculului cu anvelope de iarnă (acestea trebuie să fie inscripţionate cu unul dintre simbolurile ”M+S”, ”M.S.”, ”MS” sau ”M&S”), în cazul deplasării pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei; Verificarea nivelului lichidului de parbriz, care să fie rezistent la îngheţ; Evitarea bruscării comenzilor autovehiculului şi efectuarea oricărei manevre numai după o temeinică asigurare; Punerea în funcţiune a luminilor de semnalizare a avariilor şi utilizarea triunghiului reflectorizant în cazul în care autovehiculul rămâne imobilizat (pană, defecţiuni etc).