De miercuri, 1 iulie, cardul de sănătate redevine obligatoriu pentru spitalizarea de zi sau continuă, pentru investigații paraclinice, precum RMN-ul sau ecografia, și pentru eliberarea medicamentelor de la farmacie. Pentru serviciile de urgență deocamdată nu este nevoie de card de sănătate, iar la medicul de familie și la policlinică, românii vor avea nevoie de card de sănătate abia din 30 septembrie. În aceste cazuri, până la data amintită se pot oferi în continuare consultații de la distanță.
„Consultațiile la distanță se acordată de medicul specialist sau medicul de familie dacă acesta consideră că poate fi acordată la distanță. Dacă medicul consideră că pacientul trebuie să vină în cabinet pentru o consultație, este decizia medicului. Dacă în urma acestor consultații pacientul primește o prescripție medicală, fie ea și online, pacientul trebuie să valideze cu cardul primirea acestor medicamente”, a declarat Mihaela Tănase, purtătorul de cuvânt al CNAS.
Reamintim că la data de 23 martie, anul curent, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a pus în aplicare un proiect de act normativ care stipula suspendarea obligativității cardului de sănătate în perioada stării de urgență și posibilitatea ca medicii de familie să poată acorda consultații la distanță și să trimită rețete prin e-mail.
Platformă gratuită pentru bucureșteni
Tot în luna martie, Primăria Municipiului București, prin Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale din București, a lansat o platformă gratuită de consultații online pentru spitalele Primăriei Capitalei. Aplicația a fost lansată pe 17 martie și este în continuare la dispoziția bucureștenilor.
Locuitorii Capitalei se pot adresa online specialiștilor, care îi vor evalua medical de la distanță și le vor răspunde la întrebări. Prin această modalitate se asigură și un prim triaj al pacientului și, în funcție de chestionarul completat, prin intermediul căruia se pot transmite chiar și documente medicale, acesta va primi recomandările corespunzătoare.
Pentru a beneficia de aceste servicii pacienții trebuie să acceseze https://pacient.assmb.ro , să introducă o scurtă descriere a problemelor de sănătate pe care le au și să atașeze, dacă este cazul, documente medicale (rezultate analize, recomandări de la specialiști, istoric medical, bilete de ieșire din spital etc.). Selectează specialitatea și medicul, apoi introduc datele personale și cele de contact.
Răspunsul va fi primit direct din partea medicului în 12-24 ore, în funcție de disponibilitatea specialistului și de numărul de cazuri. Astfel pacientul primește informații personalizate în urma cărora va știi ce are de făcut cu exactitate.
Citește și: Famiglia PNL ține închis Spitalul Colentina pentru că jurnaliștii își fac meseria