Piloții intră în cockpit-uri chiar de mâine, când sunt programate primele sesiuni de antrenamente, pe Red Bull Ring din Silverstone, Austria. După mai bine de trei luni de pauză, motoarele de F1 se turează la maxim, urmând ca duminică, pe 5 iulie, Campionatul Mondial să-și facă debutul. Iar pe 12 iulie, adică la numai o săptămână distanță, să avem din nou o cursă, a doua, pe același circuit austriac.
Sunt emoții, firește, pentru că bărbații din Marele Circ devin nervoși când nu sunt la volan. Dar de-acum pot sta liniștiți, vor mirosi din nou a benzină și a fum de eșapament, de la motoarele turate peste măsură. Și dacă pandemia de coronavirus a oprit mersul firesc al mașinilor cele mai puternice, aceasta nu se va mai întâmpla, chiar dacă vreun pilot, sau membru al staff-ului se infectează. Directorul executiv al Formulei 1, irlandezul-american Chase Carey, a dat asigurări că bulgărele Campionatului Mondiale nu va mai putea fi oprit. Cine se infectează, părăsește caravan și este înlocuit”, spunea Carey.
De altfel, se pare că există un set de măsuri extrem de riguroase, pe care cele 10 scuderii participante trebuie să le respecte – echipele vor face deplasările doar cu chartere, separate de lume. În plus, staff-ul fiecărei scuderii nu va avea mai mult de 80 de tehnicieni, ingineri și alți șefi, nicidecum 130 de persoane, cum există de obicei. Și dacă revenim la statistică, sunt și aici puncte de atracție – campionul mondial en-titre, britanicul Lewis Hamilton, poate să-l egaleze pe germanul Michael Schumacher la numărul de titluri, 7, castigate.
Bătălia se dă și la numărul de curse câștigate, acolo unde Schumacher are 91 de victorii, iar Hamilton doar 84. Prin urmare, o ediție de Mondial foarte atractiv, cu puncte importante de atins, mai ales pe agenda englezului Lewis Hamilton. Dar pot apărea și suprize, să vedem!
Așa cum v-am promis, iată componența tuturor celor 10 echipe, ce se vor alinia duminică pe grila de start :
Mercedes, motor Mercedes, debut în Franța, 1954, șase titluri cucerite la constructori.
- Pilotul 1, Lewis Hamilton, 35 de ani
- Pilotul 2, Valteri Bottas, Finlanda, 30 de ani
Ferrari, motor Ferrari, debut Monaco 1950, 16 titluri la constructori
- Pilot 1, Sebastian Vettel, Germania, 32 de ani, 4 tiluri mondiale
- Pilot 2, Charles Leclerc, Monaco, 22 de ani
Red Bull, motor Honda, debut Australia, 2005, 4 titluri la constructori
- Pilot 1, Max Verstappen, Olanda, 22 de ani
- Alexander Albon, Marea Britanie, 24 de ani
McLaren, motor Renault, debut Monaco, 1966
- Pilot 1, Carlos Sainz Jr, Spania, 25 de ani
- Pilot 2, Lando Norris, Marea Britanie, 20 de ani
Renault, Motor Renault, debut Marea Britanie, 1977
- Pilot 1, Daniel Ricciardo, Australia, 30 de ani
- Esteban Ocon, Franța, 23 de ani
Alpha Tauri (la debut a fost Toro Rosso), Motor Honda, debut Bahrain, 2006
- Pilot 1, Pierre Gasly, Franța, 24 de ani
- Daniil Kvyat, Rusia, 26 de ani
Racing Point, Motor Mercedes, debut Belgia, 2018
- Pilotul 1, Sergio Perez, Mexic, 30 de ani
- Pilot 2, Lance Stroll, Canada, 21 de ani
Alfa Romeo, Motor Ferrari, debut Marea Britanie 1950
- Pilot 1, Kimi Raikkonen, Finlanda, 40 de ani
- Pilot 2, Antonio Giovinazzi, Italia, 26 de ani
Haas, Motor Ferrari, debut Australia 2016
- Pilot 1, Romain Grosjean, Franța, 34 de ani
- Pilot 2, Kevin Magnussen, Danemarca, 27 de ani
Williams, Motor Mercedes, debut Spania, 1977
- Pilot 1, George Russel, Marea Britanie, 22 de ani
- Pilot 2, Nicolas Latifi, Canada, 24 de an