Autostrada Comarnic-Brașov începe să prindă contur și este ajutată și de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare. De asemenea, va fi organizată și o licitație pentru construcția unui tronson de 5,5 kilometri din viitoarea șosea de mare viteză. Ministrul Transporturilor ne anunță că respectiva licitație va avea loc în luna octombrie a acestui an.
Avem garanții din partea BERD că autostrada nu este doar un plan sau doar o promisiune.
”Azi pot să confirm că autostrada Comarnic-Brașov a făcut un pas înainte în a se realiza. În urmă cu câteva zile, Ministerul Transporturilor a semnat un memorandum cu cu BERD. În ceea ce privește Autostrada Ploiești-Brașov vrem să avem asistență tehnică la realizarea documentației, construire procurarea și operarea autostrăzii”, a spus Bode.
„Înseamnă următorul scenariu. Am împărțit în mai multe loturi acest obiectiv. Am constatat că un tronson din această autostradă, varianta ocolitoare Comarnic, 5,2 km, are studiu de fezabilitate realizat în condiții în care putem să scoatem la licitație proiectare și execuție.
Credem că undeva la începutul lunii octombrie, până atunci demarăm procedura, în octombrie finalizăm depunerea ofertelor pentru proiect și execuție, 5,5 km, iar la sfârșitul lunii decembrie vom semna contractul, dacă nu vom avea contestații, pentru execuția acestui tronson”, a spus ministrul.
Mi-am amintit, inevitabil, de Ștefan Mandachi și de primul metru de autostradă din Moldova. Ne mișcăm greu, avem nevoie de multă susținere și de multe contracte semnate. Ne încurcăm în hârtii și birocrație și profităm de un an cam gri și cam lent. România continuă să vrea autostrăzi. Nu e doar o lozincă și nu e doar un motiv de protest.
Iar dacă ”România vrea autostrăzi” rămâne, totuși, motivul pentru protest, 2020 calmează protestatarii. Așa cum a reușit să pună frână șoferilor și așa cum a amânat concediile turiștilor. Cu speranțe de la o lună la alta. Așteptăm luna octombrie.
Citește și: Centrul Cultural al Sectorului 1 și Bucureștiul pe care l-am uitat