Ilfov, București, Constanța, Cluj și Dolj reprezintă topul celor 5 județe care au atras cele mai multe fonduri europene până în prezent. Litoralul este unul din principalele destinații a banilor europeni, cu fonduri structurale de peste șase miliarde de euro atrase până acum. Interesant este faptul că, din cei trei jucători principali pe piața fondurilor europene, unul dintre aceștia a contractat de șase ori mai mulți bani decât ceilalți doi la un loc. Este vorba despre operatorul regional de apă RAJA care bifează contracte după cum urmează:
– Peste 96 milioane de euro investiții ISPA (Instrument pentru Politici Structurale de Pre-aderare), astfel: 4,2 milioane euro cofinanțare Consiliul Județean Constanța, 20 milioane euro cofinanțare RAJA prin împrumut BERD și 72 milioane euro fonduri europene. Aceste investiții au fost făcute în cadrul proiectului „Reabilitarea rețelei de canalizare și a facilităților de epurare a apelor uzate în Constanța, România”, perioada de desfășurare fiind 2002-2010.
– Peste 289 milioane euro investiții prin POS MEDIU (Programul Operațional Sectorial de Mediu), care la momentul respectiv a fost cea mai mare finanțare pentru realizarea infrastructurii în domeniul alimentării cu apă și canalizare pentru cinci proiecte.
– Peste 590 milioane euro prin POIM (Programul Operațional Infrastructură Mare) sunt destinați în perioada 2014-2020 unor investiții pe raza a 52 UAT-uri, respectiv în 91 de localități din 6 județe: Constanța, Ialomița, Călărași, Dâmbovița, Brașov și Ilfov.
Pe locul doi se află Administrația Bazinală de Apă Dobrogea Litoral care implementează Proiectul „Reducerea eroziunii costiere” presupune două faze. Faza I s-a desfășurat în perioada 2007-2015, iar Faza II este în curs (2014-2020). Faza I, prin proiectul „Protecția și reabilitarea părții sudice a litoralului românesc al Mării Negre în zona municipiului Constanța și Eforie Nord”, a vizat prin POS MEDIU protejarea a 7,3 km de coastă în zonele: Mamaia Sud, Tomis Nord, Tomis Centru, Tomis Sud, Eforie Nord, dar și mărirea suprafețelor acestora. Valoarea totală a Fazei I este de 124.521.234 euro. Faza II este la rândul ei împărțită în 2 etape. Etapa 1 prevede zona Mamaia, Tomis(Cazino), Agigea+consolidarea falzeză, Eforie și stavilare în Edighiol și Periboina. Etapa 2: Costinești, Olimp, Jupiter-Neptun, Balta Mangalia – Venus – Aurora, Mangalia-Saturn, 2 Mai + consolidarea falezei.
Pe locul trei se află CN Administrația Porturilor Maritime, care derulează trei proiecte importante: „Modernizarea infrastructurii și protecția mediului în Portul Constanța – PROTECT”:
Bugetul proiectului este de: 12,696,125 EUR (fara TVA), „Implementarea unei dane specializate într-o zona cu adâncimi mari (Dana 80)”: Bugetul proiectului este de: 25.778.122 lei (cu TVA) și
„Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimii senalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța”: Valoarea totală a investiției este de 227.834.000 lei.