Comisia Europeană a anunţat, joi, că a aprobat o investiţie de 875 milioane de euro, de la Fondul de Coeziune, pentru construirea primei faze a autostrăzii Sibiu-Piteşti.
„Comisia Europeană a luat o decizie extrem de importantă pentru România şi anume a aprobat alocarea unei finanţări de 875 de milioane de euro pentru construcţia tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti. Sigur că în ceasul al doisprezecelea, aproape de finalul celui al şaptelea an al exerciţiului 2014-2020 s-a luat această decizie. Aş vrea să felicit Ministerul Transporturilor, Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Mediului şi cei care au lucrat la documentaţiile de mediu pentru această reuşită. Este o garanţie în momentul de faţă că avem banii alocaţi pentru a construi un tronson de autostradă fundamental, primul tronson de autostradă care traversează munţii şi care asigură practic banii necesari pentru închiderea Coridorului 4, coridorului Rin-Dunăre”, a afirmat Ludovic Orban, înaintea ședinței de guvern de joi.
Autostrada transcarpatică are cinci tronsoane
„Autostrada este împărţită în cinci tronsoane. Pe tronsonul 1 deja se efectuează lucrări de construcţie, Sibiu-Boiţa, progresul este de 21%, stadiul fizic al lucrărilor. Pe tronsonul 5 avem contractul semnat de proiectare şi construcţie este în curs de realizare proiectarea. Pe tronsonul patru s-au depus ofertele şi e în curs de evaluare. Pentru tronsonul doi şi trei sunt depuse documentaţiile la Autoritatea Naţională de Achiziţii Publice urmând să fie lansată procedura de licitaţie. Este extrem de important faptul că putem să spunem clar, vom avea autostrada de pe Coridorul 4 pan-european şi se va realiza prima traversa a munţilor pe profil de autostradă”, a explicat Orban.
Prima autostradă peste Carpați
Executivul european a subliniat că Sibiu-Pitești va fi prima autostradă care va traversa Munţii Carpaţi, permiţând o mai bună conectivitate în România de-a lungul coridorului Rin-Dunăre. Acest coridor va oferi o legătură neîntreruptă de-a lungul României, de la portul Constanţa şi până la vama Nădlac, legând centrul şi vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi.
„Acest proiect va rezolva un mare blocaj de trafic din reţeaua românească de transport. Va creşte siguranţa rutieră, va scurta durata călătoriilor şi va reduce costul pentru pasageri şi marfă. Va avea un efect foarte pozitiv asupra economiei şi calităţii vieţii oamenilor din zonă”, a declarat comisarul pentru coeziune şi reforme, Elisa Ferreira, citat de Digi24.
Citește și: Bode: ”Autostrada Comarnic-Brașov a făcut un pas înainte”