Șpaga, la ordinea zilei
Nu știm alții cum sunt, dar noi când auzim de animale chinuite nu putem să închidem ochii. „Dar tu nu mănânci carne?” ar putea întreba gurile rele. Răspunsul e unul simplu, nu e obligatoriu să fii vegetarian pentru a te gândi la bunăstarea animalelor. Dacă anumite animale sunt destinate sacrificiuluil, nu înseamnă că trebuie să le chinuim și să le facem scurta viață pe care o au un calvar!
Cam ce s-a întâmplat acum două luni și în portul Midia, când o navă plină cu oi s-a scufundat, din toată această tragedie rezultând moartea a mii de animale nevinovate.
La momentul respectiv cu toții ne-am întrebat cum de-a fost posibilă o astfel de întâmplare, de vreme ce normele europene de transport a animalelor impun un lucru, cu totul altceva întâmplându-se în cazul miilor de oi ce și-au găsit tragicul sfârșit pe nava „morții”.
Șpagă de 600.000 euro și vase supraîncărcate cu oi
Să o luăm metodic. În mod obișnuit, angajații vămii ar trebui să supună controlului toate navele cu încărcătură ce părăsesc portul și să verifice daca normale sunt îndeplinite. Firește că acest lucru nu se întâmplă de cele mai multe ori, astfel că vameșii frecvent închid ochii neregulilor contra unor sume de bani ce le intră în buzunare.
Partea bună este că cei de la DNA s-au sesizat și au decis să facă o serie de controale. În urma controalelor s-a deschis un proces împotriva lui Radu Ioan Hristovici, controlor vamal superior în cadrul biroului Vamal de Frontieră Constanța, care ar fi bănuit de luare de mită și de favorizarea condițiilor inumane pentru transportul animalelor peste graniță.
„Ţările de destinaţie fiind arabe, analizele de risc impun verificarea fizică a mărfurilor în cele mai multe cazuri. Controlul fizic trebuie făcut de lucrătorul vamal. Întrucât procedura de control fizic întârzie operaţiunile de încărcare, există un fel de consens între lucrătorii vamali şi persoanele care fac exportul“, arată procurorii DNA Constanţa.
Citește și: Vizită istorică la RAJA S.A., Ambasadorul Statului Israel la Constanța
„Ţările de destinaţie fiind arabe, analizele de risc impun verificarea fizică a mărfurilor în cele mai multe cazuri. Controlul fizic trebuie făcut de lucrătorul vamal. Întrucât procedura de control fizic întârzie operaţiunile de încărcare, există un fel de consens între lucrătorii vamali şi persoanele care fac exportul“, arată procurorii DNA Constanţa.